خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی در رویه صادرات گمرک استان کهکیلویه و بویراحمد

بهنام احمدی مدیر گمرک استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: سامانه جامع امور گمرکی در رویه صادرات گمرک این استان راه‌‌اندازی شد.

بهنام احمدی مدیر گمرک استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: سامانه جامع امور گمرکی در رویه صادرات گمرک این استان راه‌‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، وی با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران جهت الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی در گمرک یاسوج ازجمله مزایای سامانه امور گمرکی را رفع مشکلات و تسهیل تجارت بین‌المللی، به حداقل رساندن مدت زمان اظهار کالا، صرفه‌جویی در وقت همراه با کاهش هزینه فعالان تجاری، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش زمان ترخیص کالا و کاهش فساد دانست و افزود: با این سامانه جهت تسهیل در امور صاحبان کالا و روان‌سازی تشریفات گمرکی با دسترسی به اینترنت و ارائه اسناد و مدارک از سوی تجار و امکان انجام تشریفات گمرکی اعم از اظهار کالا، تنظیم اسناد، ورود اطلاعات از راه دور بدون حضور فیزیکی صاحب کالا از هر مکانی فراهم گردیده است. ضمناً از تاریخ راه‌اندازی این سامانه، صدور پروانه کاغذی در گمرک استان متوقف و رسید الکترونیکی جایگزین آن می‌گردد.

احمدی درخصوص عملکرد گمرک استان کهکیلویه و بویراحمد در هفت ماهه سال‌جاری اظهارداشت: در این مدت 2 میلیون و 284 هزار دلار انواع کالا از این استان صادر گردیده است که مهم‌ترین کالای صادراتی این استان به عصاره و پودرشیرین بیان و لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص دارد.

کد خبر : ۳۲۳۰۹۰