خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

من هم قربانی سوانح رانندگی هستم

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۹۱۳

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از قربانی سوانح رانندگی هستم گفت: فرزند خود را در سانحه رانندگی از دست دادم و معتقدم راننده مقصر نتیجه تربیت غلط اجتماعی نسل من است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی ربیعی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی با بیان اینکه این دهه، دهه ایمنی جهانی راه‌ها است گفت: امسال سال ایمنی کودکان هم نام‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی اقدامات جدی صورت گیرد افزود: به خصوص برای کودکان باید زندگی سالمی فراهم کرد و  نباید فرصت زندگی ایمن و سالم را از دست دهند.

ربیعی با اشاره به اقدام وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه کاری من در بخش سوانح رانندگی در سه مرحله اقداماتی انجام می‌شود اولین مرحله اقدامات پیشگیرانه و قبل از اتفاق و سانحه است، دومین مرحله اقدامات حین اتفاق و سومین مرحله اقدامات پس از اتفاق و سانحه است که در هر کدام فعالیت‌های خاصی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: از مهمترین اقدامات این وزارتخانه و سازمان بهزیستی پوشش‌های بیمه‌ای برای مصدومان و قربانیان سانحه است و در تلاش هستیم با پوشش‌‌های بیمه‌ای زندگی بهتری را برای قربانیان و مصدومان سوانح رانندگی فراهم کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های سازمان بهزیستی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جریان حوادث رانندگی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما به مرحله پس از سوانح رانندگی برمی‌گردد که همان پوشش‌های بیمه‌ای است.

وی افزود: در مرحله حین حادثه هم تلاش می‌کنیم بار فاجعه را کاهش دهیم همچنین در مرحله پیش از حادثه هم در تلاش هستیم فرهنگ آموزش و فرهنگ رانندگی را در کشور ارتقا دهیم.

ربیعی با اشاره به از دست دادن فرزند خود در سانحه رانندگی گفت: من هم به نوعی قربانی سوانح جاده‌ای هستم و وقتی موضوعات و بحث‌های مرتبط با سوانح رانندگی را مرور می‌کنم می‌بینم که هر مرحله آن را تجربه کرده‌ام.

وی افزود: فرزند 15 ساله خود را در حادثه رانندگی از دست دادم.  در حالی که فرزندم پس از برخورد با یک ماشین رالی سه ساعت در کنار خیابان ماند و کسی فرزندم را به بیمارستان نرساند و پس از سه ساعت از سانحه جان خود را با زبان روزه از دست داد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: راننده جوان این ماشین رالی که ساکن شهرک غرب بود پس از برخورد با فرزندم فرار کرد و به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند نبود البته پس از شناسایی راننده رالی ماشین رالی بلافاصله رضایت دادم چرا که معتقدم این فرد نتیجه تربیت اجتماعی نسل من است و  این رفتار ناشی از سیاست‌های غلط سیاست‌گذارانی چون من در جامعه است.

ربیعی با بیان اینکه باید تلاش کنیم قربانیان سوانح و مصدومان زندگی راحت‌تری پس از سانحه داشته باشند گفت: 90  درصد کشته‌شدگان و مصدومان سوانح رانندگی از اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه هستند که باید ببینیم ارتباطی بین فقر و سوانح رانندگی وجود دارد یا خیر.

وی افزود: همچنین حدود 25 درصد تصادفات مربوط می‌شود به تصادفات موتورسیکلت‌ها که 60 درصد این تصادفات هم منجر به مرگ راکبان می‌شود.

ربیعی ادامه داد: البته امروز تعداد ماشین‌های گرانقیمت در سطح جاده‌ها و خیابان‌ها افزایش یافته که شاهد نحوه بسیار بد رانندگی این رانندگان هم هستیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش خشونت‌ها بین مردم گفت: متاسفانه امروز پرخاشگری در بین مردم در حین رانندگی ترجمه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بود که پس از برخورد آینه دو خودرو در میدان کاج تهران شاهد درگیری  و مرگ یکی از رانندگان بودیم متاسفانه بخشی از ناامنی‌های روانی جامعه به نحوه رانندگی انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به کمپین‌های نخریدن خودروهای داخلی گفت: معتقدم این کمپین‌ها جهت خود را گم کرده‌اند و به جای اینکه فشار اجتماعی به سمت نخریدن خودروی داخلی باشد باید منجر به افزایش کیفیت تولید داخلی شود.

ربیعی با بیان اینکه خوشبختانه در بخش زمان حضور نهادهای امدادی در صحنه سانحه کاهش یافته است گفت: زمان حضور در حوادث  به 10.22  ثانیه رسیده است که با نرم جهانی آن که 8 ثانیه است اختلاف کمی داریم.

وی با اشاره به کاهش تعداد تصادفات و حوادث رانندگی گفت: معتقدم مهمترین  موضوع در این جریان اصل هماهنگی بین دستگاهی است.

وی با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه برای افزایش پوشش‌های بیمه‌ای گفت: هر چند بودجه بسیار محدودی را داریم اما در تلاش هستیم طرح‌های بزرگ بیمه‌ای برای افزایش بیشتر پوشش‌های بیمه‌های درمان و مراقبت‌های پس از سانحه برای مصدومان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز