خبرگزاری کار ایران

تکمیل4 پروژه زیربنایی در معادن کشور تا پایان امسال

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی، از تکمیل چهار طرح زیربنایی در معادن کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرتضی هاشم پور با بیان این مطلب گفت: سه طرح احداث راه دسترسی به معادن گرانیت کرات تایباد واقع در استان خراسان رضوی، روداب سبزوار واقع در استان خراسان رضوی و مهاباد استان آذربایجان غربی و نیز یک طرح برق رسانی به معادن سنگ آهک ارشتناب بستان آباد، واقع در استان آذربایجان غربی در حال اجراست و پیش بینی می شود تا پایان اسفند 94 به مرحله راه اندازی برسد.

وی افزود: برای طرح های مذکور، 88 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

هاشم پور ادامه داد: در سال جاری، سه پروژه احداث راه دسترسی به معادن و دو پروژه برق رسانی با سرمایه گذاری حدود 136 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی با اشاره به اینکه اکنون 45 طرح زیربنایی برای معادن کشور در حال اجراست، تصریح کرد: از این میزان، در بخش احداث راه دسترسی به معادن 25 طرح مطالعاتی و 15 طرح اجرایی و در بخش برق رسانی، سه طرح مطالعاتی و دو طرح اجرایی است که در مجموع، حدود یک هزار و 270 میلیارد و 15 میلیون ریال برای اجرای این طرح ها پیش بینی شده است.

کد خبر : ۳۱۹۸۰۶