خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شرکت فرودگاه‌ها؛ چاه نفت نیست

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۴۷۴

رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه برخورد خشنی با ایرلاین‌های بدهکار نداشته‌ایم گفت: عده‌ای برای درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها جیب دوخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله‌ مه‌آبادی درنشست خبری پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی و صنایع وابسته با بیان اینکه با راهکارهای انجام شده میزان بدهی ایرلاین‌ها افزایش نیافته است گفت: باید قبول کنیم که صنعت هوانوردی صنعت سوددهی نیست و در تمام دنیا حداکثر سود خالص این صنعت چیزی حدود سه درصد است اما برخی از ایرلاین ها توانایی پرداخت بدهی را دارند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی به سه دسته تقسیم می‌شوند اظهار کرد: دسته اول وضعیت مالی خوبی دارند. شاید همه سرمایه‌های خود را وارد صنعت نکنند اما دسته دوم خطوط هوایی هستند که سرمایه خود را صرف توسعه ناوگان می‌کنند و به نوعی از یارانه‌های پنهان دولت استفاده و ناوگان خود را توسعه می‌دهند که این خطوط باید پس از پرداخت بدهی‌های خود نسبت به توسعه ناوگان اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دسته سوم از شرکت‌های هواپیمایی گفت: گروه سوم ایرلاین‌هایی هستند که خدمات تکلیفی دارند و این ارائه خدمات تکلیفی سربار هزینه‌هایشان می‌شود که سیاست ما در برخورد از وصول بدهی از این ایرلاین‌ها با سایر گروه‌ها متفاوت است.

رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: به طورقطع با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما پرداخت بدهی‌ها آسان‌تر خواهد شد گفت: برای وصول بدهی‌هایمان هرگز از برخورد خشن و عدم ارائه خدمات به ایرلاین‌ها استفاده نکرده‌ایم.

مه‌آبادی با بیان اینکه یک مورد هم نبوده که ایرلاینی نتواند به دلیل بدهی‌ها از خدمات شرکت فرودگاه‌ها استفاده کند گفت: نهایت برخورد خشن با ایرلاین‌های بدهکار برخورد قضایی و عدم ارائه خدمات است که تاکنون این برخورد با ایرلاین‌های بدهکار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه از این پس مجبور هستیم در برخورد با ایرلاین‌های بدهکار میزان کیفیت و کمیت خدمات ایرلاین‌ها را کاهش دهیم گفت: البته این سیاست ما نیست و طبق سیاست وزیر راه و شهرسازی ما افزایش و ارتقای کیفیت خدمات را دنبال می‌کنیم.

مه‌آبادی با بیان اینکه نرخ استهلاک صنعت هوانوردی بسیار بالاست ادامه داد: برای خرید یک رادار چیزی حدود 10 میلیون دلار باید سرمایه‌گذاری شود که این رادار حداکثر 10 سال کارایی دارد و پس از 10 سال باید از رده خارج شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش میزان پروازهای عبوری در شرایطی که دنیا ایران را ناامن می‌دانست به این معناست که از اوج ایمنی مفهوم امنیت را خلق کردیم.

رئیس شرکت فرودگا‌ه‌های کشور با اشاره به افزایش صددرصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: این افزایش پروازها بدون افزایش نیروی انسانی و هزینه‌ها انجام شد و دنیا به این باور رسید که ایران کشور امنی است.

وی با اشاره به افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: در هفت ماه گذشته چیزی حدود 170 هزار هواپیما از آسمان ایران عبور کردند.

وی همچنین با اشاره به ترانزیت هوایی از فرودگاه‌های کشور گفت: متاسفانه در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام نشده است و نسبت به سال گذشته چیزی حدود 3 درصد رشد داشته‌ایم. این در حالی است که در قانون و چشم‌انداز توسعه  صنعت هوانوردی ایران آمده است که ایران باید به هاب اولیه منطقه تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند شرکت فرودگاه های کشور چاه نفت است برای درآمدهای این شرکت جیب دوخته اند گفت: باید این شرکت درآمد هزینه‌ای و باید چیزی حدود 17 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند تا به شرایط حداقلی و نرمال برسد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جاری شرکت‌ فرودگاه‌ها چیزی حدود 850 میلیارد تومان است گفت: در سال جاری به این هزینه‌ها  چیزی حدود 25 درصد اضافه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز