خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور عشایری:

افزایش بیمه اجتماعی عشایر به 80 هزار خانوار

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۲۵۴

رییس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیمه اجتماعی عشایری به 80 هزار خانوار افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا از سازمان جهاد کشاورزی مازندران، کرمعلی قندالی در مراسم معارفه مسئول نمایندگی امور عشایری مازندران با اشاره به اینکه در کشور 53 هزار خانوار عشایری زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند، ادامه داد: درصدد هستیم بیمه اجتماعی عشایر را تا پایان سال به 80 هزار خانوار برسانیم.

وی به بیمه دام اشاره و اضافه کرد: تاکنون پنج میلیون رأس دام را بیمه کرده ایم و خواستار تشکیل تعاونی عشایری هستیم تا بتوانیم سیاست های مدنظر امور عشایری را دنبال کنیم.

رئیس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه زنجیره تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری از سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این راستا 140 میلیارد تومان جذب شد.

وی ادامه داد: تاکنون 700 هزار رأس دام در کشور پرواربندی شدند که از سال بعد در مازندران هم اجرایی می شود.

قندالی اضافه کرد: طی برنامه پنج ساله و در جهت استفاده از انرژی های پاک و نو، 214 هزار خانوار عشایری به تجهیزات انرژی خورشیدی مجهز می شوند.

وی با بیان اینکه کارگروه توانمند سازی روستائیان، عشایر و اقشار کم درآمد در دستور کار برنامه ششم توسعه قرار دارد، گفت: باید بهره وری منابع را در حوزه مرتع و زراعت افزایش دهیم.

رییس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به اصلاح نژاد دام، اصلاح روش های تغذیه، رقابت پذیری در بهداشت دام، ریسک پذیری و افزایش ارزش افزوده باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید بهره برداران را از لحاظ اقتصادی، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی توانمند کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در بخش کشاورزی مسائل اقتصادی حرف اول را می زند، باید دانش هایی که منجر به افزایش بهره وری می شود را به آنها انتقال دهیم.

وی ادامه داد: توانمند سازی بهره برداران در بخش کشاورزی از طریق ارائه آموزش و ترویج در مزرعه امکان پذیر است.

رییس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: بهبود و ارتقای شاخص های توسعه اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله وظایف امور عشایری است.

وی با بیان اینکه در بحث سواد آموزی نسبت به میانگین کشوری 15 تا 20 درصد عقب هستیم، گفت: اگر نتوانیم سواد خواندن و نوشتن را در بین عشایر ارتقا دهیم، آموزش و ترویج بی فایده است.

در این مراسم سیدصمد کاظمی به عنوان مسئول نمایندگی امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی مازندران معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز