خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده :

پس از لغو کلیه تحریم ها روابط تهران و پکن گسترده تر و با محتواتر شود

دو کشور باید در زمینه های فنی، صنعتی و تجاری همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهند ما انتظار داریم پس از توافق نامه ایران با 5+1 و پس از لغو کلیه تحریم ها روابط تهران و پکن گسترده تر و با محتوا تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمدرضا نعمت زاده بعداز ظهر امروز در مراسم امضای احداث کارخانه الیاف شیشه و تفاهم نامه توسعه صنایع کامپوزیتی اظهار داشت: روابط دیرینه ایران با چین علاوه بر تاریخ چند هزار ساله در شرایط کنونی یک رابطه استراتژیک و راهبردی است .

وی افزود: دو کشور باید در زمینه های فنی، صنعتی و تجاری همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهند ما انتظار داریم پس از توافق نامه ایران با 5+1 و پس از لغو کلیه تحریم ها روابط تهران و پکن گسترده تر و با محتوا تر شود.

نعمت زاده ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره بر این مساله تاکید دارد که در پروژه های احداث واحدهای صنعتی و تولیدی با استفاده از حداکثر توانمندی های داخلی انجام شود و این قانونی است که ما باید در اجرا و تامین ماشین آلات مورد نیاز ملزم به رعایت آن هستیم.

وی افزود: گرچه در پروژه احداث کارخانه تولید الیاف شیشه در شهرستان مرند به صورت مشارکتی با شرکت چینی توافق شده اما اگر این شرکت چینی علاقه مند باشد می تواند به این پروژه و دیگر طرح های صنعتی و فنی به صورت مشارکتی متمرکز شود.

وی با اشاره به مزیت های راه اندازی کارخانه الیاف شیشه در ایران افزود: در این قرارداد شرکت چینی ملزم شده که 50 درصد محصولات تولیدی این کارخانه را به بازارهای جهانی صادر کند.

نعمت زاده تاکید کرد: در صورتی که طرف های ایرانی از عملکرد این شرکت چینی رضایت کامل داشته باشند در آن صورت می توانیم ظرفیت تولید 30 هزار تنی این کارخانه را دو تا سه برابر افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به جمعیت چین شرکت های چینی می توانند سهم فعالیت های خود را در ایران افزایش دهند البته ما نیز قوانین خاص خود را داریم .

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در ایران تامین مواد اولیه برای تولید الیاف شیشه وضعیت بسیار مناسبی دارد و با داشتن انرژی فراوان قطعا به نفع شرکت های چینی است که بر روی انجام سرمایه گذاری در ایران سرمایه گذاری کنند.

 

کد خبر : ۳۱۴۸۳۹