خبرگزاری کار ایران

۶ هزار میلیارد تومان بدهی راه‌آهن نتیجه تصمیمات دولت قبل است

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۷۱۷

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن از انتقال تمام یا بخش عمده‌ای از معوقات بانکی این شرکت به دولت خبر داد و گفت: قرار است در مصوبه‌ای این بدهی‌ها از شرکت راه‌آهن به دولت واگذار شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ سعید رسولی درباره بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی شرکت راه‌آهن به بانک‌ها گفت: مدیریت جدید شرکت راه‌آهن در ابتدای دولت یازدهم مسئولیت را برعهده گرفت با بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها مواجه شد که این میزان بدهی مشکلاتی را برای شرکت راه‌آهن ایجاد کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه این بدهی در واقع بدهی دولت به بانک‌ها محسوب می‌شود نه بدهی راه‌آهن به بانک‌ها یادآور شد: شرکت راه‌آهن مجری تصمیمات و طرح‌های دولت به شمار می‌آید و دولت قبل با تصمیمات خود این بدهی را به بار آورد.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه شرکت راه‌آهن مجری طرح و پیگیر امور بانکی و بازکردن ال سی و عملیات فاینانس بود بانک‌ها شرکت راه‌آهن را بدهکار می‌دانند بنابراین بانک‌ها به دلیل معوقات بانکی به راه‌آهن و شرکت‌های معرفی شده از سوی راه‌آهن تسهیلات ارائه نمی‌دهند.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن با بیان اینکه از روز ابتدایی که تیم جدید عهده‌دار مسئولیت شد پیگیری‌های بسیار خوبی برای حل این مسئله صورت پذیرفته است٬ افزود: در ماده ۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ظرفیتی ایجاد شد تا این مسئله که فقط مسئله شرکت راه‌آهن هم نبود و خیلی دیگر از شرکت‌های دولتی درگیر مسئله بدهی‌های انباشته بودند اصلاح شود بر اساس این قانون اگر سازمان حسابرسی گزارشی دهد که این بدهی‌ها با طرح‌های عمرانی دولت ایجاد شده می‌توان از طریق سازوکار بودجه‌ای و سایر اقدامات دولت این بازپرداخت به بانک‌ها را تقبل کند و شرکت دولتی از پرداخت معوقات مبری شود.

وی افزود: در کمیسیون اقتصادی دولت کارها به خوبی پیش رفته و منتظریم طی مصوبه‌ای تمام یا بخش عمده‌ای از بدهی‌های شرکت راه‌آهن به بانک مرکزی و سایر بانک‌ها به دولت واگذار شود تا ظرفیت برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز