خبرگزاری کار ایران

جابه جایی مسافر با وسایط نقلیه عمومی 2.5 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۴۹۶

آمار جابه جایی مسافر با وسایط نقلیه و حمل و نقل عمومی در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 2.5 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، شوراهای عالی هماهنگی ترابری کشور در یکصد و هشتاد و سومین نشست با بررسی عملکرد بخش حمل و نقل کالا، مسافر و ترانزیت در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 93 اعلام کرد: جابه جایی کالا در این دوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته که ناشی از کم شده تقاضای حمل بوده است.

در این جلسه تصریح شد: جابه جایی ترانزیت نیز که طی چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته، در نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از 1.5 درصد کاهش داشت که ناشی ازدخالت دستگاه های غیرمسئول درفرآیند ترانزیت و رویگردانی ترانزیت کنندگان به سمت مسیرهای رقیب بوده است.

بنابر این گزارش، آمار جابه جایی مسافر با وسایط نقلیه و حمل و نقل عمومی در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 2.5 درصد کاهش یافت که دلیل کلی آن نامتناسب بودن هزینه سفر با وسایط نقلیه عمومی در مقایسه با وسایل شخصی است که در این رابطه قرار شد مطالعات لازم برای شناسایی کلیه عوامل تأثیرگذار بر کاهش تمایل شهروندان نسبت به سفر با وسایط نقلیه عمومی و همچنین ارائه راهکارهای دستیابی به الگوهای متناسب انجام شود.

همچنین در یکصد و بیست و ششمین نشست شورایعالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل با هدف تنظیم ضوابط مورد نیاز برای بهبود و ارتقای کیفیت در انجام پروژه ها و نیز خدمات در وزارت راه و شهرسازی، سازمان ها و شرکت های تابعه، طرح جامع مدیریت کیفیت مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تأیید کلیات طرح مقرر گردید جزییات آن در کارگروه کارشناسی تدوین و تکمیل شده و جهت تصمیم گیری به شورا ارایه شد.

در این نشست در خصوص نظام ارجاع پروژه ها در وزارت راه و شهرسازی و سازمان های وابسته پس از تبادل نظر با اعضا مقرر شد با پیگیری کار گروه کارشناسی شورا مطالعات تکمیلی در زمینه انجام و گزارش آن به این شورا ارایه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز