خبرگزاری کار ایران

راهکارهای خروج از رکود از نگاه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کاهش نرخ سود بانکی / برنامه ریزی برای صادرات

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۸۳۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی برای صادرات و کاهش نرخ سود بانکی را از عوامل اصلی خروج از رکود اقتصادی می داند.

حسین گروسی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه دولت اگر می خواهد اقتصاد کشور را از رکود خارج کند باید نرخ سود بانکی را کاهش دهد، گفت: در کشورهای صنعتی در حال حاضر نرخ سود بانکی زیر 5 درصد است و در کشورهایی همچون سویس و ژاپن این عدد منفی است اگر دولت نرخ سود بانکی را یک رقمی اعلام کند دیگر بودن سرمایه‌ها در بانک توجیه ندارد و همین باعث می شود که پول‌ها به بازار سرازیر شوند و وضعیت از این رکود خارج شود.

وی افزود: با توجه به آمارهای اعلام شده حجم عظیمی از نقدینگی کشور در بانک‌ها است که در صورت کاهش نرخ سود بانکی این نقدینگی وارد بازار می شود در واقع دولت چاره‌ای جز اتخاذ این سیاست ندارد همانطور که در نامه 4 وزیر اقتصادی به آن اشاره شد در صورت عدم تحول در سیاستهای انقباضی دولت تبعات رکود بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی افزود: صادرات نیز یک اصل مهم برای خروج از رکود است در حال حاضر انبار کارخانجات ما مملو از جنس است و بازار داخل نیز با این وضعیت ظرفیت هضم این حجم از تولیدات را ندارد بر همین اساس دولت باید تولیدات داخل را طوری هدف گذاری کند که توجیه صادراتی داشته باشد و اجناس علاوه بر مصرف داخلی مصرف خارجی خصوصا در بازار های کشورهای همسایه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز