خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

فدراسیون سایه دلال‌ها را از سر فوتبال کم کند/واکنش به اظهارات دادکان!

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۷۹۳

رئیس کمیته ورزش‌فراکسیون‌مجلس با اشاره به فعالیت مخرب دلال ها در فوتبال کشور گفت: فدراسیون باید برنامه‌ریزی کند تا سایه این قبیل افراد از سر فوتبال کم شود.

به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی با بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه دلال‌ها کارهایی انجام می‌دهند که برخی از بازیکنان پشت‌خط بمانند، وقتی پای دلال‌ها به میان می‌آید شرایطی فراهم می‌آید که بازیکنان حرفه‌ای هم مجبور شوند در لیگ‌های دسته یک و دو بازی کنند و از پیشرفت آن‌ها جلوگیری می‌شود؛ بنابراین مجموعه فدراسیون فوتبال باید برنامه‌ریزی کند تا سایه این قبیل افراد را از سر فوتبال کم کرده یا به حداقل برساند.

رئیس کمیته ورزش فراکسیون ورزش مجلس در مورد حضور بازیکنان ایرانی در لیگ قطر گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از جذب فوتبالیست‌های ایرانی به لیگ‌های قطری را خصوصی‌سازی باشگاه‌هاست. زمانی که دوران خوبی در فوتبال ایران وجود داشت بیشتر بازیکنان به لیگ‌های اروپایی به خصوص آلمان می‌رفتند اما اکنون به نظر می‌رسد مسائل مالی موجب شور و اشتیاق آنها برای جذب به لیگ‌های قطری شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس راهکار حل این مسئله را خصوصی‌سازی دانست و تصریح کرد: خصوصی‌سازی باشگاه‌ها حتما می‌تواند به عدم حضور فوتبالیست‌ها در لیگ‌های قطری کمک کند؛ زیرا وقتی مجموعه‌ای در اختیار یک بخش خصوصی باشد ممکن است به یک بازیکن رقم میلیاردی و به بازیکن دیگری رقم میلیونی بدهد؛ چرا که در واقع بازیکنان بر مبنای ارزش و توانمندی‌های‌شان پول می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود فوتبالیست‌ها به راحتی جذب لیگ‌های قطری نشوند.

وی گفت: در حال حاضر خرج از کیسه مردم است و باشگاه‌ها هر طور که دوست دارند قرارداد می‌بندند اما در مجموعه‌های حرفه‌ای خصوصی قطعا این گونه نخواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این‌ که تمایل فوتبالیست‌های داخلی برای بازی در لیگ‌های قطری چه اثراتی در فوتبال ایران خواهد داشت، گفت: این موضوع آسیب‌های بسیاری بر فوتبال داخلی خواهد داشت ولی فکر می‌کنم این‌که برخی از مسئولان سابق بگویند اگر بازهم در فوتبال صاحب مسئولیتی بشوم با کمتر از 100 میلیون و 50 میلیون بازیکن می‌گیرم اصلا صحیح نیست. این جور صحبت‌ها باعث می‌شود شأن فوتبال کشور پایین بیاید.

نعمتی افزود: فوتبالیست‌ها دوست دارند در لیگ‌هایی بازی کنند که برای آن‌ها احترام قائل شوند؛ لذا اگر باشگاه‌های داخلی حرفه‌ای شوند و همه قواعد حرفه‌ای را رعایت کنند می‌توان به سمت و سویی حرکت کرد که بازیکنان را در لیگ‌های داخلی نگه داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز