خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:‌

ایران و آلمان وارد سطح جدیدی از همکاری ها می شوند

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۶۱۵

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: ایران و آلمان در آینده نزدیک به سطح جدیدی از روابط و همکاری های دو جانبه دست می یابند.

به گزارش ایلنا و به نقل از فرینا، اکبر ترکان در نشست هیات اقتصادی آلمان با مسئولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در هتل همای تهران برگزار شد، افزود: علاوه بر مزیت های اصلی شامل موقعیت جغرافیایی و ذخایر نفت و گاز ایران ، صنعت ایران در پنج رشته دارای رتبه جهانی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: صنایع پتروشیمی ، خودرو ، برق ، فولاد و سیمان از جمله این صنایع هستند.

ترکان افزود : در صنعت پتروشیمی ظرفیت تولید سالانه 60 میلیون تن محصول وجود دارد که 70 درصد آن صادراتی است وبیشتر واحدهای پتروشیمی کشور با خوراک گاز طبیعی کار می کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص توسعه صنعت خودرو هم گفت: ایران با تولید سالانه یک ونیم میلیون دستگاه خودرو رتبه 12 را به لحاظ تولید و تعداد خودرو در جهان دارد و ظرفیت بالایی برای همکاری داریم .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین درباره مزیت های صنعت برق ایران نیز گفت: این صنعت در همه حلقه های مرتبط دارای ظرفیت های چشمگیر است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صنعت فولاد را از دیگر مزیت های صنعتی و اقتصادی ایران ذکر کرد و گفت: ذخایر غنی سنگ آهن و قیمت ارزان انرژی ، صنعت فولاد را به یکی از مزیت های خوب تبدیل کرده است.

مشاور رئیس جمهور گفت: در صنعت سیمان هم که متکی به انرژی است مزیت های صنعت فولاد وجود دارد.

ترکان با دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای حضور در مناطق آزاد ایران گفت: این مناطق هم دارای مزیت اقتصادی و هم نزدیک به بازارهای کشورهای همسایه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز