خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در پاسخ به ایلنا:

میزان افزایش تعرفه آب تا هفته آینده اعلام می‌شود/ تهاتر آب و گاز با تاجیکستان در دست مطالعه است

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۹۵۶

وزارت نیرو جایگاه سیاسی ندارد اما سعی می‌کند که در مراوداتی که با دیگر کشورها دارد بخش خصوصی را به عنوان پایه ثابت شرکت‌کننده معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو درحاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب  در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا مبنی بر طرح پیشنهادی مبنی بر واردات آب از تاجیکستان و صادرات گاز به این کشور  گفت: واردات آب نیازمند مطالعات فنی، اقتصادی  و چتر سیاسی بین کشورهاست بنابراین به عنوان ایده مطرح و مطالعات جزیی نیز  شده‌اند اما به  عنوان پروژه و یا تصمیم مشخص هنوز مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: برای انتقال آب اولویت ما انتقال از نزدیک‌ترین مکان و برای شرب خواهد بود ضمن اینکه تبعات زیست محیطی و اقتصادی را نیز باید در نظر داشته باشیم.

محمودی اظهار داشت: گام دوم اولویت ما برای انتقال آب این است که در مکان‌هایی که فاصله زیاد است باید زیر چتر و توان سیاسی و مدیریتی کشور باشد لذا در حال حاضر باید  در نظر داشت انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس  گران خواهد بود.

وی در خصوص افزایش تعرفه آب نیز گفت: وزارت نیرو پیشنهاد خود را به شورای اقتصاد داده و این شورای  نیز آن را تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: ماهیت پیشنهادی ما این بود که شورای اقتصاد نرخ‌ها را تعدیل کند و برای اقشار پایین متناسب با میزان مصرف و اقشار بالا پایین بودن تعرفه اقشار پایین را جبران کنند.

محمودی  با بیان اینکه افزایش تعرفه آب طی هفته آینده اعلام خواهد شد گفت: کف قیمت مثل گذشته یعنی برای کم‌مصرف‌ها رشدی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش تعرفه‌ها نرخ 1200 تومان قیمت تمام شده آب نبوده اما خواستار این هستیم که نرخ‌ها تعدیل شود و قطعا پیشنهاد ما این بوده برابر قانون هدفمندی 20 درصد افزایش داشته باشیم  اما شورای اقتصاد به جهت جمیع مجموعه جهات آن را تعدیل می‌کند.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر خلاهای سیاسی موجود بر سر حل مشکلات بخش  آب نیز اظهار داشت: قطعا صنعتگران برای ورود به بازارهای جدید و کشورهای دیگر توان محدودی دارند واین انتظار را از وزارت نیرو و وزارت  خارجه دارند که فضا برای ارتباطات مساعد شود. ما نیز این خواسته آنها را پاسخ می‌دهیم.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: در اکثر سفارت‌خانه‌ها مدیریت اقتصادی وجود دارد  و یکی از کارهایشان این است که بازارهای جدید را در خدمت صنعتگران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی قرار دهند و باور ما این است در صورتی که به دیگر کشورها صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم نقش ایران در آن کشورها سازگارتر می‌شود.

وی یادآور شد: در هر صورت صنعت و اقتصاد راه خود را می‌روند اما سیاست‌های برون مرزی نیز در آنها اثرگذار است. ضمن اینکه باید گفت وزارت نیرو  جایگاه سیاسی ندارد اما سعی می‌کند که در مراوداتی که با دیگر کشورها دارد بخش خصوصی را به عنوان پایه ثابت شرکت‌کننده معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به باز شدن فضای سیاسی بین‌المللی تلاش ما گسترده‌تر شده و پشتیبانی بیشتری برای جذب بازارهای بیرونی خواهیم داشت.

وی در خصوص انتقال آب از سایر کشورها برای نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: نظر من به عنوان یک کارشناس این است که راه حل دریاچه ارومیه در مدیریت منابع آب خودش نهفته است یعنی ما باید میزان مصارف و منابع و نزولات جوی را بالانس کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز