خبرگزاری کار ایران

آمادگی کامل ایران برای افزایش صادرات نفت؛

افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای نفت ایران پس از لغو تحریمها به راحتی جذب بازار می شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۶۴۲

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به آمادگی کامل ایران برای افزایش صادرات نفت خام، گفت: افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای نفت ایران پس از لغو تحریم ها به راحتی جذب بازار می شود.

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، سیدمحسن قمصری با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته نفت خام های جدیدی وارد بازار شدند که جای نفت ایران را گرفتند، تصریح کرد: با توجه به وضع بازار، برنامه ریزی لازم صورت گرفته و افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای تولید نفت ایران بلافاصله پس از لغو تحریم ها به راحتی در بازار قابل جذب است.

وی با اشاره به آمادگی مشتریان سابق ایران برای خرید نفت یا افزایش آن پس از لغو تحریم ها به کشورهای جدیدی که خواستار دریافت نفت از ایران هستند اشاره کرد و درباره افزایش واردات نفت ژاپن از ایران طی ماههای اخیر گفت: میزان واردات نفت خام ژاپن از ایران در این مدت تفاوت معناداری پیدا نکرده است.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش صادرات میعانات گازی به ژاپن، افزود: تنها در چند ماه گذشته چند محموله میعانات گازی ایران به این کشور صادر شده است.

قمصری در توضیح این مطلب که آمارها حاکی از افزایش واردات نفت خام ژاپن از ایران است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در بازارهای جهانی، میعانات گازی نوعی نفت خام محسوب می شود، بنابراین در آمار گمرک، واردات میعانات گازی نیز در زمره آمار واردات نفت خام لحاظ می شود.

وی در این باره اینکه آیا شرکتهایی که خواستار دریافت نفت از ایران هستند، میزان مشخصی برای خرید نفت عنوان کرده اند، اضافه کرد: بیشتر آنها اعلام آمادگی کرده اند که به میزان قبل از تحریم ها از ایران نفت بخرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز