خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام مهندسی معدن ایران :

سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن را به ایمیدور معرفی کردیم

در صنایعی همچون سرب، روی ، تیتانیوم ، مس و نیکل جای سرمایه گذاری زیادی وجود دارد .

به گزارش خبرنگار ایلنا هرمز ناصر نیا پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در خصوص چهارمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: این نمایشگاه از تاریخ 7 تا 9 مهر ماه در قسمت جنوبی نمایشگاه مصلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ ذخایر معدنی متنوع دارای جایگاه خوبی در سطح دنیا است افزود: ایران دارای 7 هزار معدن فعال و 400 میلیون تن مواد معدنی است اما متاسفانه در بخش صنایع معدنی چندان رشدی نداشته است !

رئیس نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به کمبود سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدنی تصریح کرد: در صنایعی همچون سرب، روی ، تیتانیوم ، مس و نیکل جای سرمایه گذاری زیادی وجود دارد همچنین سنگ های ایران به لحاظ تنوع و زیبایی در سطح بالایی هستند و هر نوع سنگی که در دنیا وجود دارد در ایران نیز هست و کشورهای دیگر نظیر ترکیه سنگ های ایران را فرآوری کرده و آن را به نام کشورشان صادر می کنند.

ناصرنیا با بیان اینکه ایران دارای پتانسل زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است تصریح کرد: هر ساله به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری تحقیقات جدید را منتشر می کنیم و به سفارتخانه های مختلف ارسال می کنیم.

وی با اشاره به حضور هیات های خارجی در همایش معدن طی سالهای گذشته خاطر نشان کرد: تاکنون موفق به جذب 4 شرکت سرمایه گذاری در بخش معدن شده ایم که به ایمیدرو معرفی شان کرده ایم و در مراحل نهایی انعقاد قرارداد پس از برداشتن کامل تحریم ها هستند .

ناصر نیا با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری خارجی جلوتر از سایر بخش ها هستیم گفت: هیات های اتریش ، ایتالیا، کانادا، آفریقای جنوبی و چین از جمله کشورهایی بودند که برای سرمایه گذاری در بخش معدن اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: ایران سابقه طولانی در بخش معادن طلا دارد البته با توجه به عیار پایین طلای ایران این موضوع نیازمند فرآوری ارزان قیمت است در گذشته نیز قزاقستان برای مدتی در بخش طلای ایران کار کرد.

رئیس نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: امنیت سرمایه ، سودآوری، برگشت سرمایه و مسائل کارگری از جمله مواردی است که باید در بخش سرمایه گذایر یها به آن توجه شود.

کد خبر : ۳۰۶۵۱۴