خبرگزاری کار ایران

یک حسابرس معتمد بورس در گفت‌وگو با ایلنا:

شاخص بورس در دولت احمد‌ی‌نژاد واقعی نبود

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۲۶۴

بخشی از نوسانات فعلی و کاهش قیمت‌ها ناشی از رشد حبابی سال‌های گذشته است که معلوم نبود از کجا آمده بود.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد گزارش 6 ماهه شرکت‌های بورسی مانند گزارش 3 ماهه این شرکت‌ها نامطلوب باشد.
غلامحسین دوانی، حسابرس معتمد بورس در این خصوص در گفتگو با ایلنا گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی چند سال گذشته، طبیعی است که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در دست‌یابی به EPS دچار مشکل باشند.

دوانی گفت: به نظر نمی‌رسد گزارش نامطلوب 6 ماهه شرکت‌ها تاثیر خاصی بر بازار داشته باشد، زیرا اثرات منفی وضعیت شرکت‌ها در ماه‌های اخیر در بازار نمودار شده است.
این حسابرس معتمد بورس افززد: شاخص مثبت بورس در دوران احمدی‌نژاد که اقتصاد رشد منفی 5.8 درصد داشت، واقعیت اقتصاد ایران را نشان نمی‌داد و بخشی از نوسانات فعلی و کاهش قیمت‌ها ناشی از رشد حبابی سال‌های گذشته است که معلوم نبود از کجا آمده بود.


دوانی تصریح کرد: یک بخش از رشد شاخص بورس در دوران دولت قبل، به ویژه در مورد صنایع پتروشیمی ناشی از رانت قیمت ارزان خوراک پتروشیمی بود که دولت کنونی تصمیم گرفته است در راستای رقابتی کردن اقتصاد، خوراک را به قیمت آزاد و رقابتی تحویل پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها بدهد زیرا اگر این بنگاه‌ها خصوصی هستند لزومی به تحویل خوراک به قیمت ارزان وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز