خبرگزاری کار ایران

مرکزملی فرش ایران:

وزیر صنعت خواستار پیش بینی اعتبار لازم برای پوشش بیمه قالیبافان شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۷۷

مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: وزیر صنعت،معدن و تجارت طی نامه ای به وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر ضرورت تامین منابع لازم برای انجام تکالیف مندرج در ماده سه قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان و ماده 12 آیین نامه اجرایی قانون یادشده،خواستار پیش بینی و برآورد اعتبار لازم برای پوشش کامل خدمات بیمه ای ذینفعان درقالب بودجه 1395 شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، در این نامه که به پیشنهاد مرکز ملی فرش ایران نگاشته و رونوشتی از آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز ارسال شده، محمدرضا نعمت زاده بر لزوم حمایت موثر از قالیبافان و جلوگیری از تضییع حقوق اجتماعی آنان و ممانعت از وقفه در روند بیمه ای آنها تاکید کرده است.

اعتبار لازم برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن قالیبافان کشور به صورت سالانه به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد که در دو ساله اخیر اعتبار مصوب نهایی تامین کننده نیاز این بخش نبوده است.

قانون بیمه بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار در سال 1388 از تصویب مجلس گذشت تا در جهت اجرای اصل 123 قانون اساسی پشتوانه ای برای قالیبافان و هنرمندان باشد.

براساس این قانون، سهم حق بیمه پرداختی توسط گروه هدف یعنی قالیبافان هفت درصد و سهم دولت نیز 20 درصد حداقل دستمزد قانون کار مشخص شد و ملاک تحت پوشش قرار گرفتن بافندگان قالی، داشتن گواهی مهارت آموزی رسمی از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای و اشتغال به کار تعیین شده و سازمان تامین اجتماعی نیز براساس مدارک مزبور افراد را تحت پوشش بیمه قرار می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز