خبرگزاری کار ایران

برای سومین هفته متوالی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۴۸۲

قیمت طلا بعد از ظهر دیروز (جمعه) در بازار کامکس نیویورک به یک هزار و 100 دلار در هر اونس نزدیک شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا، به دلیل انتظار سرمایه گذاران برای تصمیم مهم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ های بهره، قیمت طلا بعد از ظهر دیروز (جمعه) در بازار کامکس نیویورک به یک هزار و 100 دلار در هر اونس نزدیک شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.

قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) در روز گذشته در بازار کامکس نیویورک 0.5 درصد کاهش یافت و به 1103.30 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در این بازار در طول هفته جاری میلادی بیش از 1.6 درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که قیمت دو هفته پیش طلا 1.1 و قیمت سه هفته پیش آن 2.2 درصد کاهش یافته بود.

بانک مرکزی آمریکا ممکن است در نشست دو روزه هفته آینده خود که از 16 سپتامبر (چهارشنبه، 25 شهریور) آغاز می شود، اقدام به افزایش نرخ های بهره کند، اقدامی که دست کم در کوتاه مدت به کاهش قیمت طلا منجر می‌شود.

بانک مرکزی آمریکا که به منظور تقویت اقتصاد این کشور نرخ های بهره را تا نزدیک صفر کاهش داده بود، در نظر دارد برای نخستین بار در 10 سال گذشته اقدام به افزایش نرخ های بهره کند.

افزایش نرخ های بهره موجب افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها شده و قیمت کالاهایی مانند طلا که بر حسب دلار قیمت گذاری می شوند را برای خریداران گران کرده و تقاضا برای آن ها را کاهش می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز