خبرگزاری کار ایران

مخزن نیتروژن در پالایشگاه دوم پارس جنوبی ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۱۳۷

مهندس ارشد مکانیک پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مخزن نیتروژن در این پالایشگاه طراحی، ساخت و نصب شد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز پنجشنبه به نقل از ناصر آقا رضایی افزود: درچند سال اخیر با بالا رفتن مصرف نیتروژن و کاهش میزان ذخیره درحال کارکرد عادی پالایشگاه، کمبود شدید آن در زمان تعمیرات اساسی مشاهده شد که این کسری نیتروژن مورد نیاز از تولید کنند گان بیرون از سازمان جبران می شدد، ولی برای اطمینان از تولید پایدار و قطع وابستگی به شرکت های دیگر، تصمیم بر این شد که این مهم در خود پالایشگاه تامین شود.

وی ادامه داد: با تشکیل کارگروه، دلایل افزایش مصرف نیتروژن به صورت ریشه ای بررسی و موارد مصرف آن مشخص شد که دلیل این امر، خوردگی به وجود آمده در تانک های ذخیره و استهلاک آب بندهای مکانیکی در برخی از تجهیزات دوار بود که با توجه به شرایط تحریم قادر به تامین قطعات یدکی تجهیزات مورد نظر نبوده و برای افزایش اطمینان از تولید مداوم گاز طراحی، ساخت و نصب مخزن نیتروژن در دستور کار قرارگرفت.

آقارضایی اضافه کرد: با توجه به مجاورت محل نصب مخزن نیتروژن با واحدهای حیاتی پالایشگاه از جمله تولید هوا، نیتروژن و آب و شرایط بهره برداری پالایشگاه، حساسیت ویژه ای در مورد نصب مخزن مورد نظر وجود داشت، زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه ای عواقب جبران ناپذیری برای تولید و برداشت از مخزن مشترک پارس جنوبی و نیروی انسانی می شد به همین دلیل چگونگی نصب و ارزیابی خطرات نصب باید به طور کامل مورد بررسی قرار می گرفت.

وی با اشاره به دستوالعمل تهیه شده برای نصب مخزن، اظهار کرد: براین اساس دستورالعمل نصب برای چهار مرحله اجرای پروژه شامل بارگیری، حمل، تخلیه بار و نصب روی فونداسیون، با صرف 100 نفر ساعت کار کارشناسی تهیه شد و ارزیابی خطر انجام فعالیت ها در سه جلسه فشرده با حضور 20 نفر از کارشناسان ارشد گروه های مختلف پالایشگاه دوم به پایان رسید.

آقارضایی با تاکید بر اهمیت ساخت و نصب این مخزن گفت: با ساخت و نصب این مخزن از هدر رفت نیتروژن در زمان های کم مصرف جلوگیری، وابستگی به تولید کنندگان بیرون از سازمان برطرف و با توجه به حجم نیتروژن ذخیره شده در پالایشگاه دوم، در صورت نیاز به سایر پالایشگاه ها نیتروژن مایع ارسال می شود.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مسوولیت تولید و نگهداری از فازهای بهره برداری شده میدان مشترک گازی پارس جنوبی را به عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز