خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولیدکننده گل و گیاه:

بازار تامین نهاده کنترل شده نیست

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولیدکننده گل و گیاه نبود فرهنگ سازی لازم برای مصرف محصولات گلخانه ای را از مشکلات این بخش دانست.

رضا ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات موجود در پروسه تولید گل و گیاه و محصولات گلخانه ای در کشور بیان داشت: زیر ساخت های لازم برای تولید محصولات گلخانه ای در کشور به وجود نیامده است.

وی افزود: رونق یک صنعت مستلزم اجرای زیرساخت های لازم است و با توجه به اینکه  توسعه گلخانه‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته، حفاظت از سرمایه‌ها و منابع انسانی موجود در این بخش اجتناب ناپذیراست.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولیدکننده گل و گیاه در رابطه با وضعیت صادرات در این حوزه بیان داشت: صادرات بدون حمایت و هدایت از تولیدکننده امکان پذیر نیست.

ذوالفقاری با اشاره به وضعیت نامناسب مالی تولیدکنندگان گل و گیاه و محصولات گلخانه ای گفت: وضعیت کشت گلخانه ای در کشور مناسب نیست و اغلب گلخانه داران با بحران ورشکستگی مواجه هستند؛ سیستم بانکی پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نیست.

وی افزود: دستورالعمل های تدوین شده توسط بانک مرکزی به طور کامل اجرا نشده  و وام با بهره پایین در اختیار تولیدکننده قرار نگرفته است تا به رشد در تولید منجر شود  به خصوص که فعالین این بخش افرادی صاحب تجارب علمی، فنی و تجربی با ارزشی هستند که باید وضعیت فعلی آنان بهبود یابد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولیدکننده گل و گیاه مشکل دیگر تولیدکنندگان را تامین نهاده مورد نیاز عنوان کرد و بیان داشت: بازار تامین نهاده ها برای تولید گل و گیاه کنترل شده نیست و رفع این مشکل مستلزم رسیدگی و بررسی های لازم است.

کد خبر : ۳۰۱۳۴۷