خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی:

جزییات 9 شهر جدید در حال احداث / 5 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۹۶۱

محسن نریمان در نشست خبری امروز با تاکید بر اینکه مسکن مهر پردیس بیشتری ارزش افزوده برای متقاضیان مسکن مهر را دارد گفت: در حال حاضر مسکن مهر هشتگرد آماده پذیرش متقاضی واجد شرایط است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث 9 شهر جدید در دستور کار دولت قرار دارد گفت: طبق طرح جامع مسکن 5 میلیون نفر در شهرهای جدید اسکان داده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن نریمان در نشست خبری امروز با تاکید بر اینکه مسکن مهر پردیس بیشتری ارزش افزوده برای متقاضیان مسکن مهر را دارد گفت: در حال حاضر مسکن مهر هشتگرد آماده پذیرش متقاضی واجد شرایط است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه 17 شرکت عمران شهر جدید تاسیس شده است گفت: برخی از این شرکت‌ها چندین شهر را مدیریت می‌کنند و تعدادی شهرهای جدید بیش از شرکت‌های تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه هدف از طراحی نسل نو شهرهای جدید جلوگیری از ایجاد سکونت‌های غیررسمی در محدوده شهرهاست ادامه داد: دولت برای جلوگیری و مقابله با معضل حاشیه‌نشینی که عمدتا در کنار شهرهای مادر شکل می‌گیرد اقدام به تاسیس شهرهای جدید کرده است.

نریمان با اشاره به تاسیس چندین شهر جدید که در دستور کار دولت قرار دارد گفت:  علاوه بر شهرهایی که در حال حاضر فعال هستند مانند پرند، پردیس، گلبهار، امیرکبیر و ... احداث شهرهای دیگری هم در دستور کار دولت قرار دارد که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به همدان تاسیس شهر جدید کورا کلید خورد.

 

جزییات شهرهای جدید در حال احداث

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان جزییات احداث شهرهای جدید گفت: نسل نو شهرهای جدید در حال تاسیس است که علاوه بر کورا در همدان شهرهای جدید کنارک، جاسک، تابناک، پارسیان، پارس، سیراف و  چهارمین شهر جدید در اصفهان و شهر جدید شریف‌آباد در تهران  به زودی تاسیس می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شهرهای جدید و نسل نو برای پذیرش چه جمعیتی طراحی شده‌اند گفت: طبق طرح جامع مسکن که بخش هایی از آن رونمایی شد، شهرهای جدید در برنامه 5 ساله براس اسکان 5 میلیون نفر طراحی شده‌اند.

 

احداث شهرک‌های تخصصی در شهرها

مدیرعامل شرکت شهرهای جدید با تاکید بر احداث شهرک‌های تخصصی در شهرها گفت: ساخت شهرک‌های تخصصی مانند شهرک توسان در مازندران با ماموریت رونق گردشگری و رویکرد توریستی-تفریحی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این شهرک‌ها با منابع مالی غیردولتی و توسط بخش خصوصی  به اجرا درمی‌آیند گفت:  ایجاد این شهرک‌ها مردم‌محور است و نه دولت محور. اولویت برای احداث با بخش خصوصی مانند شهرک تخصصی شهریار در تبریز و شهرک ایرانیان در استان مرکزی که توسط بخش خصوصی ساخته شدند.

 

مسکن مهر در شهر ارزان‌تر از مسکن مهر پرند و پردیس تمام می‌شد

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت عمران شهرهای جدید شهرساز است نه مسکن ساز تاکید کرد: دولت قبل به دنبال زمین‌های بلامعارض و رایگان بود که مسکن مورد نیاز اقشار مختلف را در این محدوده‌ها تامین کند اما قطعا اگر مسکن مهر را در بافت فرسوده مرکز تهران به اجرا درمی‌آوردیم پروژه بسیار ارزان‌تر تمام می‌شد.

نریمان ادامه داد : هر چند مسکن‌سازی در محدوده تهران ارزان تمام می‌شود اما هزینه‌های ساخت روبنایی و زیربنایی، هزینه تامین آب، برق، گاز در این محدوده‌های خارج از شهر بسیار گران است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی افزود: دولت قبل برای ساخت و ساز در زمین رایگان به دنبال شهرسازی در محدوده‌های خارج از شهر بود اما امروز می‌بینیم که در تامین منابع برای آبرسانی، گازرسانی و برق‌رسانی همچنین ایجاد شبکه حمل و نقل و احداث جاده‌ها با مشکلات قابل توجهی مواجه‌ایم.

 

20 درصد شهرهای جدید در محدوده مسکن مهر است

نریمان با تاکید بر اینکه هدف از احداث شهرهای جدید تنها مسکن‌سازی نیست گفت: وظیفه ما شهرسازی است اما از 2 میلیون احد مسکن مهر 400 هزار واحد آن در محدوده شهرهای جدید قرار گرفته است که از این تعداد 230 هزار واحد آن در شهرهای جدید اطراف تهران هستند.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار واحد مسکن مهر پردیس در منطقه کوزو آماده بهره‌برداری است گفت:  این تعداد واحد مسکن مهر تنها به دلیل نداشتن خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز به متقاضیان واگذار نمی‌شود.

 

تفاهم‌نامه تهاطر تامین اعتبار با اراضی مسکن مهر بین بانک مسکن و شرکت عمران

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید برای تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی از محل مدیریت دارایی‌ها برای ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر پردیس گفت: بانک مسکن به عنوان وکیل شرکت عمران وارد پروژه مسکن مهر می‌شود و معادل این خط اعتباری اراضی با کاربری‌های مختلف در مسکن مهر پردیس در اختیار بانک مسکن قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در این تفاهم‌نامه پردیس را به عنوان پایلوت قرار دادیم تا از محل مدیریت دارایی‌ها و اعتبارات بانک مسکن طرح‌های زیربنایی این فازها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

پردیس بیشترین ارزش افزوده را دارد / هشتگرد متقاضی می‌پذیرد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بیشترین ارزش افزوده را بین سایت‌های مسکن مهر، مسکن مهر پردیس دارد گفت: حجم کار در پروژه مسکن مهر پردیس بسیار سنگین است و از متقاضیان و مالکان واحدهای مسکونی مسکن مهر تقاضا داریم برای تحویل واحدها صبر کنند چرا که قطعا هیچ مسکن مهری به اندازه پردیس ارزش افزوده ندارد. بنابراین باید این واحدها پس از تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی تحویل داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ واحد مسکونی مسکن مهر بدون زیرساخت‌های زیربنایی تحویل داده نمی‌شود گفت: در حالی که مسکن مهر پردیس برای 200 هزار نفر طراحی شده است اما با سیاست‌های دولت قبل جمعیت در این سایت و محدوده به 500 هزار نفر رسیده است. همچنین مسکن مهر پرند هم با 100هزار واحد مسکونی در حال ساخت است بنابراین باید خدمات زیربنایی و زیرساختی برای این شهرها ساخته شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر جمعیت شهرهایی مانند بابل از پرند و پردیس کمتر است. بنابراین این شهرها هم مانند سایر شهرهای کشورمان نیاز به زیرساخت دارند.

نریمان با بیان اینکه در حال حاضر مسکن مهر هشتگرد آماده پذیرش متقاضیان واجد شرایط است گفت: در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان امسال شهر جدید هشتگرد به خط مترو متصل می‌شود و این شهر جدید می‌تواند ارزش افزوده خوبی برای مالکان و متقاضیان داشته باشد.

 

نیاز به اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای اتمام مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر نیاز به 5 هزار میلیارد تومان اعتبارات داریم گفت: هزار میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر پردیس در حال تامین است اما بر اساس برآوردهای انجام شده برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر دولت به 5 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

نریمان در پاسخ به این سوال که وزارت راه و شهرسازی این اعتبارات را از چه محلی تامین می‌کند گفت: ما بزرگترین ملاک شهر هستیم و به ازای خدماتی که ارائه می‌دهیم اراضی شهر دارای ارزش افزوده می‌شود و از آن طریق می‌توانیم اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز