خبرگزاری کار ایران

کاهش شیب مصرف؛

ذخیره 860 میلیون لیتر بنزین 700 تومانی در کارت های سوخت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۸۳۸

موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت تا پایان مردادماه امسال، به ٨٦٠ میلیون لیتر کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با توجه به تمدید زمان استفاده بنزین ٧٠٠ تومانی تا پایان آبان ماه امسال، انتظار می رود شیب استفاده از آن نیز تا زمان اعلام شده ملایم تر شود.

ناصر سجادی تصریح کرد: ٨٠ درصد بنزین ٧٠٠ تومانی مانده در کارتهای هوشمند سوخت به خودروهای سواری و بقیه به موتورسیکلت ها اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: از زمان اعلام تک نرخی شدن بنزین(پنجم خردادماه امسال)و فرصت استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت، هر ماه به طور میانگین ٤٠٠ میلیون لیتر از موجودی کارتهای سوخت کم شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود مردم در شهریورماه امسال به دلیل مسافرتهای تابستانی، از موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی خود بیشتر استفاده کنند و بقیه آن را نیز تا پایان آبان ماه مصرف کنند.

هیات وزیران روز گذشته در جلسه ای به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، مهلت استفاده از سهمیه های بنزین موجود در کارت های هوشمند سوخت را تا پایان آبان ماه سال جاری تمدید کرد.

پس از ترک نرخی شدن بنزین اعلام شد که دارندگان ذخایر بنزین 700 تومانی تا پایان شهریور ماه فرصت دارند که از ذخایر خود استفاده کنند که باعث افزایش مصرف بنزین در کشور شده بود.

ذخایر بنزین 700 تومانی در روزهای اخیر به زیر یک میلیارد لیتر کاهش پیدا کرد و پیش بینی می شود که تا پایان شهریور ماه به 450 میلیون لیتر برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز