خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

طرح انتقال 650 میلیون مترمکعب آب به ارومیه کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۷۸۰

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نخستین دستگاه حفر تونل انتقال آب از غرب کشور به دریاچه ارومیه، منتقل شده و در حال مونتاژ است که تا دو ماه آینده و با اتمام نصب دستگاه، حفر تونل انتقال 650 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه آغاز می شود.

 به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سید محمدرضا رضازاده با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح دو دستگاه حفاری خریداری شده، افزود: حجم آب تعیین شده از سد 'کانی سیب' در غرب کشور با حفر تونلی بیش از 30 کیلومتر به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

وی زمان آغاز انتقال آب را در سال 97 و ابتدای سال 98 پیش بینی و تصریح کرد: تونل این پروژه به دو قطعه تقسیم شده که هرقطعه با یک دستگاه حفاری خواهد شد؛ دستگاه نخست هم اکنون در کارگاه درحال مونتاژ است و دستگاه دوم تا بهمن ماه به بندرعباس و سپس به کارگاه منتقل و حفاری دوم نیز ازسال آینده آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به اینکه زیرساخت های اجرای طرح آماده شده، گفت: با توجه به اینکه حفاری دوم از زیر کوه شروع می شود، تونل دسترسی برای انتقال دستگاه احداث شده و هم اکنون در حال حفاری محلی هستیم که دستگاه برای شروع کار باید در آن قرار بگیرد.

رضازاده با اشاره به مطالعات لازم برای انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه، افزود: با توجه به حساسیت های زیست محیطی این پروژه در دریای خزر و دریاچه ارومیه، اجرای آن با در نظرگرفتن همه جوانب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای مطالعات طرح انتقال آب خزر به ارومیه از بهترین مشاوران ایرانی و خارجی در جهان دعوت به همکاری شده است، اضافه کرد: نتیجه مطالعات تا یک سال آینده مشخص و در صورت مثبت بودن آن مراحل بعدی پروژه نیز اجرایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز