خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی:

نرخ شش گروه مواد خوراکی افزایش وقیمت دو گروه کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۲۱۸

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران مربوط به نهم مرداد ماه 94 را اعلام کرد که بر این اساس نرخ شش گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ دو گروه کاهش داشته البته قیمت سه گروه نیز ثابت ماند.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام بانک مرکزی در تاریخ مذکور نرخ لبنیات 0.1 درصد، تخم مرغ سه درصد، حبوب 0.1 درصد، سبزی های تازه دو درصد، گوشت قرمز 0.2 درصد و چای 0.2 درصد رشد داشته است.

در عین حال قیمت میوه های تازه 4.4 درصد و گوشت مرغ 3.8 درصد کاهش داشته و نرخ برنخ، قند و شکر و روغن نباتی ثابت ماند.

** لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 1.1 درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 3 درصد افزایش یافت و شانه ای 70 تا 100 هزار ریال فروش می رفت.

** برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای تمام اقلام این گروه ثابت بود . در گروه حبوب، قیمت عدس معادل 0.2 درصد، لوبیا چیتی1.5 درصد و لوبیا قرمز 0.8 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.3 تا 2.2 درصد افزایش داشت.

** میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری گیلاس عرضه نمی شد ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعداد ی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت گیلاس معادل 34 و موز 1.8 درصد افزایش ولی به سایر اقلام این گروه بین دو تا 22.7 درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه قیمت خیار معادل 7.7 درصد، گوجه فرنگی 6.6 درصد و سیب زمینی 0.2 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.7 تا 9.3 درصد کاهش داشت.

** گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.2 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.1 درصد افزایش ولی بهای گوشت مرغ 3.8 درصد کاهش یافت.

** قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت چای خارجی معادل 0.2 درصد افزایش داشت و بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

** تغییرات یک ساله

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ لبنیات 5.3 درصد، تخم مرغ 2.1 درصد، برنج 9 درصد،حبوب 17.8 درصد، میوه های تازه 8.3 درصد، سبزی های تازه 6 درصد، گوشت قرمز 7.2 درصد ، قندو شکر 5 درصد، چای 3.5 و روغن نباتی افزایش و قیمت گوشت مرغ 13.5 درصد کاهش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز