خبرگزاری کار ایران

یک اقتصاددان در گفتگو با ایلنا پیش بینی کرد:

رونق اقتصاد ایران طی2 تا پنج سال آینده

یک اقتصاددان در خصوص آزاد سازی مبلغ 29 میلیارد دلاری منابع بلوکه شده که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است بیان داشت: طبق اعلام بانک مرکزی مبنی بر آزاد شدن رقم 29 میلیارد دلار منابع بلوکه شده، نیاز به درآمد ارزی کشور تامین خواهد شد.

سید عزیز آرمن، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: طی سال های گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت و تحریم، درآمد ارزی کشور با کاهش شدیدی مواجه شد، درآمد ارزی آزاد شده به کسری بودجه دولت کمک خواهد کرد.

وی افزود: همچنین پروژه های عمرانی دولتی معطل شده دوباره آغاز به کار خواهند کرد.

بنا به گفته این مدرس دانشگاه با سرازیر شدن سرمایه‌گذاران خارجی، شاهد تحول اقتصادی تدریجی در کشور خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مهم ترین اثر اقتصادی"رونق اقتصادی" است که در فاصله یک تا دو سال آینده پدیدار خواهد شد، با رونق اقتصادی، شاهد افزایش تولید و به دنبال آن اشتغالزایی به همراه افزایش ظرفیت اشتغال و به طور کلی در بلند مدت شاهد کاهش نرخ بیکاری نیز خواهیم بود.

دکتر سید عزیز آرمن تصریح کرد: مستقر شدن شرکت های خارجی و آغاز به کار آن طی یک فرآیند زمانی اثر گذار خواهد بود، موضوع زمانبر‌ بودن استقرار این شرکت ها نیز با توجه به نوع فعالیت این شرکت ها متفاوت است.

وی افزود: حال با توجه به این شرایط می‌توان پیش بینی کرد طی یک تا دو سال آینده و حتی پنج سال آینده شاهد بازدهی این سرمایه گذاری ها و رونق اقتصادی خواهیم بود.

کد خبر : ۲۹۳۳۴۱