خبرگزاری کار ایران

بهرامی ارض اقدس در گفتگو با ایلنا تاکید کرد :

ضرورت رعایت حداکثری منافع ملی در سرمایه گذاری های خارجی

در اولین حضور هیات ها نیز نباید انتظار داشت کارها با سرعت اجرایی شوند زیرا پروسه این کار طولانی است ضمن اینکه لغو کامل تحریم ها نیز هنوز صورت نگرفته و این موضوع در کنگره و مجلس در حال رسیدگی است.

عضو اتاق بازرگانی  ایران و تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت های خارجی که پس از تحریم‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند رسانه ای نمی شوند؟ گفت: سرمایه گذاری شرکت های خارجی در کشور که قابل کتمان نیستند اما علت رسانه ای نشدن آن عدم کارشناسی دقیق از سوی دو طرف و نیز مقایسه ظرفیت‌های رقیب در حوزه های مشابه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در زمینه خودرو فرانسویان و آلمانی ها دارای برندهای بین المللی هستند که ضرورت دارد در این مقطع با بررسی دقیق و کار کارشناسی و رعایت حداکثری منافع ملی تصمیم درستی در این خصوص اتخاذ شود.

مشاور معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: همچنین در حوزه معادن ، نفت و گاز نیز همین شرایط حاکم است .

وی گفت: در اولین حضور هیات ها نیز نباید انتظار داشت کارها با سرعت اجرایی شوند زیرا پروسه این کار طولانی است ضمن اینکه لغو کامل تحریم ها نیز هنوز صورت نگرفته و این موضوع در کنگره و مجلس در حال رسیدگی است.

عضو اتاق بازرگانی  ایران و تهران افزود: ضمن اینکه بحث سرمایه گذاری در این سطوح برای اعلام رسمی باید به اطمینان کامل برسد و نباید در حد اعلام مذاکرات آن را خبری کرد.

 

 

کد خبر : ۲۹۳۰۱۳