خبرگزاری کار ایران

سهام اپل سقوط کرد

اپل طی ساعات پایانی روز گذشته اعلام نموده که از ابتدای سال جاری تا کنون 47.5 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده است که این رقم رشد بیش از 35 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از رویترز؛ از دست دادن برخی بازارها برای فروش آیفون در پایان ساعت مبادلات بازار سهام روز گذشته،  ارزش این کمپانی را به بیش از 6 درصد کاهش داد؛ همچنین کاهش بیش از 6 درصدی سود این شرکت  عددی کمتر از پیش بینی ها بوده است.

بر اساس این گزارش اپل در روز گذشته اعلام نمود که از ابتدای سال جاری تا کنون 47.5 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده است که این رقم رشد را نسبت به سال گذشته را نشان می دهد؛ اما در برخی پیش بینی ها انتظار  فروش 49 میلیونی این محصول مطرح بوده که محقق نشده است.

 با توجه به اینکه بیش از 10 ماه از عمر آیفون6 و آیفون 6+ که رکورد فروش آیفون را هنگام عرضه به بازار شکسته بودند گذشته است؛ سهام اپل بیش از 6 درصد در مبادلات جاری سقوط نمود و به عدد 130/75 دلار به ازای هر سهم رسید.

گفتنی است که این شرکت  اعلام کرد که فروش اپل در چین بیش از 2 برابر افزایش داشته و به رقم 13 میلیارد و 230 ملیون دلار رسیده است.

 

 

 

کد خبر : ۲۹۱۹۱۳