خبرگزاری کار ایران

با ثبت ٩٣ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر در یک روز؛

تعطیلات عید فطر مصرف بنزین کشور را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۵۹۱

میانگین مصرف روزانه بنزین کشور پس از پایان ماه مبارک رمضان و آغاز موج سفرهای تابستانی، افزایش چشمگیری یافته و به رقم ٩٣ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر رسید.

به گزارش ایلنا، مصرف بنزین کل کشور در بازه زمانی ٢٠ تا ٢٦ تیرماه سال جاری، ٥١٧ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر بود که در قیاس با هفته پیش از آن (٤٥٥ میلیون و یکصد هزار) ٦٢ میلیون و یکصد هزار لیتر افزایش یافته است.

در بازه زمانی یادشده، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور با هشت میلیون و ٨٧١ هزار لیتر افزایش نسبت به هفته پیش، به ٧٣ میلیون و ٨٨٥ هزار لیتر رسید.

بیشترین میزان مصرف این فرآورده با ٩٣ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر به روز پنجشنبه (٢٥ تیرماه) و کمترین آن با ٦٣ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر به روز شنبه (٢٠ تیرماه) مربوط می شود.

بیشترین میزان مصرف بنزین کشور، متعلق به روز پنجم خردادماه سال جاری است به طوری که در آن روز میزان مصرف بنزین با افزایش حدود 35 میلیون لیتری به رکورد تاریخی حدود 110 میلیون لیتر دست یافت.

علت اصلی افزایش بی سابقه مصرف بنزین در روز 5 خردادماه یعنی روزی که قرار بود بنزین تک نرخی شود، مربوط به افزایش مراجعه برای استفاده از بنزین سهمیه ای بوده است.

پیش از این رکورد مصرف بنزین در ایران مربوط به روز دوازدهم فروردین سال جاری بود که در آن روز 105.3میلیون لیتر بنزین در کشور سوزانده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز