خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

حسین مرعشی: مسیر اعراب و روسیه را نرویم / الگوی چین مناسب است

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۶۵۴

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: باید به فکر افزایش تولید ملی باشیم. در این خصوص الویت ما برای سرمایه‌گذاری باید نفت و گاز و صنایع وابسه آن باشد.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص توافق وین، گفت: "من فکر می­‌کنم فضای نوینی برای اقتصاد ایران باز شده است و از این به بعد شرایط مناسبی پیش روی اقتصاد ایران قرار می­‌گیرد. البته اثر آن در کوتاه­‌مدت نخواهد بود."

این کارشناس اقتصادی افزود: رفع تحریم­‌های اقتصادی اگر به افزایش واردات منجر شود به ضرر اقتصاد ملی است. دولتمردان و فعالان بخش خصوصی باید از شرایط جدید  برای تقویت اقتصاد ملی استفاده کنند و به بالا بردان راندمان اقتصادی از طریق استفاده از تکنولوژی­های جدید، یاری برسانند."

مرعشی گفت: "اساسا اگر به دنبال راه ­حلی برای استفاده مناسب از شرایط پساتحریم هستیم، بهتر است شرکت­های ایرانی و مدیران اقتصادی، شرایط جدید را مدیریت کنند. شرکت­ها باید لینک­ها و رابطه­‌هایی که با شرکت­‌های و شرکای خارجی، قبل از تحریم­‌ها داشتند را مجددا برقرار کنند".

وی اظهار داشت: "ایران هرگز نباید مسیری را که کشورهای عربی در پیش گرفتند و با استفاده از درآمدهای نفتی صرفا به مصرف کننده محصولات نهایی تبدیل شدند، در پیش بگیرد. همچنین در مسیر اصلاحات اقتصادی نباید روندی که شوروی طی کرد و به فروپاشی آن کشور منتهی شد را دنبال کنیم. بهترین مدلی که ایران می‌تواند دنبال کند، الگوی چین است. چینی­‌ها بسیار هوشمندانه به سوی برقراری رابطه اقتصادی با غرب گام برداشتند و به صادر کننده کالا و خدمات، تبدیل شدند."

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: " باید به فکر افزایش تولید ملی باشیم. در این خصوص اولویت ما برای سرمایه‌گذاری باید نفت و گاز و صنایع وابسته به آن باشد. زیرا نفت و گاز و پتروشیمی، مزیت اقتصاد ایران است. می­توان برای توسعه صنعتی کشور و طرح­های صنعتی از خارج وام گرفت و با استفاده از منابع و درآمدهای نفتی اقساط آنرا پرداخت کرد."

مرعشی در انتها تاکید کرد: "باید مراقب باشیم منابع آزاد شده در سیستم بوروکراسی پرهزینه و کم ­بازده کشور، تلف نشود."

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز