خبرگزاری کار ایران

۲۰ میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور تحویل شد

مقایسه آماری ارسال سوخت مایع سال گذشته با سال قبل از آن از کاهش ٢٤ درصدی ارسال این فرآورده های نفتی حکایت دارند.

 سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) تحویلی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته با ٢٤ درصد کاهش به حدود ٢٠ میلیارد لیتر رسید .

به گزارش ایلنا ، معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (در بخش حمل و نقل مواد سوختی) گفت: در این بازه زمانی با استفاده از نفتکشهای جاده پیما و مخزن دار (راه آهن) در مجموع ١٩ میلیارد و ٨٥٦ میلیون لیتر نفت گاز و نفت کوره به نیروگاههای کشور ارسال شد.

عباس فیلسرایی سهم نفت گاز ارسالی به بخش نیروگاهی کشور را پارسال ٩ میلیارد و ٣٥٠ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: این مقدار سوخت مایع از طریق خط لوله به نیروگاهها منتقل شده است.

وی ادامه داد: پارسال با استفاده از نفتکش و محزن دار ١٠ میلیارد و ٥٠٧ میلیون لیتر نفت کوره نیز به نیروگاههای کشور تحویل شد.

فیلسرایی درباره سوخت مایع تحویلی به بخش نیروگاهی در سال ٩٢ نیز گفت: در این بازه زمانی ٢٦ میلیارد و ٢٨٢ میلیون لیتر نفت گاز و نفت کوره تحویل نیروگاههای کشور شد که سهم نفت کوره ١١ میلیارد و ٣٣٤ میلیون لیتر بوده است.

به گفته معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نفت کوره ارسالی به این بخش نیز در سال ٩٢ به حدود ١٥ میلیارد لیتر رسید.

وی اظهار کرد: مقایسه آماری ارسال سوخت مایع سال گذشته با سال قبل از آن از کاهش ٢٤ درصدی ارسال این فرآورده های نفتی حکایت دارند.

فیلسرایی دلیل این کاهش را استفاده بیشتر از گاز طبیعی در این بخش(نیروگاه) عنوان کرد.

کد خبر : ۲۸۸۹۰۸