خبرگزاری کار ایران

واحد بنزین ساز پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند راه اندازی شد

واحد بنزین ساز (RFCC) پالایشگاه امام خمینی (ه) بعد از تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده به مدار تولید برگشت.

به گزارش ایلنا، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این خبر، گفت: تولید بنزین در این پالایشگاه که از زمان شروع تعمیرات اساسی به هشت میلیون کاهش یافته بود، هم اکنون به ١٢ میلیون لیتر در روز رسیده است.

شاهرخ خسروانی با بیان این که به زودی واحد تصفیه اولیه خوراک (RCD) واحد بنزین سازی نیز وارد مدار بهره برداری می شود، افزود: با در سرویس قرار گرفتن این واحد ظرفیت واحد بنزین سازی تکمیل و تولید بنزین به ١٦ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با برنامه ریزیهای انجام شده قبلی از ١٦ فروردین امسال آغاز و به تدریج واحدها تحویل پیمانکار تعمیرات اساسی شده است، افزود: این در حالی است که واحد بنزین سازی (RFCC) در پایان فروردین ماه به منظور تعمیرات اساسی از سرویس خارج شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت و گستردگی واحدهای تحت تعمیر،همچنین نخستین دوره تعمیرات اساسی واحدهای مذکور، زمان برنامه ریزی شده حدود ٥٠ روز در نظر گرفته شده است.

به گفته خسروانی امسال هشت واحد این پالایشگاه از جمله واحد تصفیه اولیه خوراک واحد بنزین سازی،واحد بنزین سازی (RFCC)، واحد تصفیه بنزین و ... مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته اند.

کد خبر : ۲۸۳۶۰۱