خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده در مراسم روز صنعت و معدن:

8 هزار طرح صنعتی کوچک و متوسط در 22 ماه گذشته راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۲۶۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس مبنای آمار بانک مرکزی شاهد رشد 6.7 درصدی در بخش صنعت و 9.8 درصدی در بخش معدن بوده‌ایم که بعد از چند سال رشد منفی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نعمت‌زاده در همایشی که به مناسبت روز صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بخش صنعت و معدن 40 درصد از رشد اقتصادی کشور را از آن خود کرده است یعنی 1.7 درصد رشد اقتصاد ملی از آن بخش صنعت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش صنعت بخش پیشران اقتصاد کشور است؛ افزود: محصول رشد اقتصادی طی 30 سال گذشته دو برابر رشد اقتصاد ملی بوده است و این نقش پیشران صنعت را نشان می دهد. بنابراین ارج نهادن روز صنعت و معدن حائز اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در کشورهای غربی به ازای یک واحد تقاضا در بخش صنعت 1.6 واحد درصد به تولید کل اقتصاد افزوده می‌شود که این میزان در کشور ما به حدود 1.2 درصد است.

وی افزود: امیدواریم با موفقیت‌هایی که تیم مذاکره‌کننده خواهند داشت با تلاش بیشتر اقتصاد ملی کشور را رشد و توسعه دهیم.

نعمت‌زاده با اشاره به سخنان دکتر روحانی در روز صنعت و معدن سال گذشته گفت: رئیس جمهور در سال گذشته و در چنین روزی فرمودند که صنعت باید همه جا را فرا گیرد و کشور صنعتی شده و حتی کشاورزی نیز باید صنعتی شود و این حرف اول و آخر است.

وی افزود: تاریخ نشان می دهد که محرک کشورهای توسعه یافته و پیشرفته اصل آن تولید و صنعت و فناوری بوده است و اگر بخواهیم پیشرفت داشته باشیم باید کشور را بر مبنای تولید رقابت‌پذیر و فناوری‌های نوین روز پایه‌گذاری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: متاسفانه از سال 80 تا 91 شاهد کاهش سهم تشکیل سرمایه صنعت و معدن از 18.2 به 9.1 بوده‌ایم و این به معنای گریز منابع از صنعت است.

وی افزود: با تلاش همه فعالان و در مدت کوتاه عمر دولت یازدهم شاهد بازگشت منابع و سرمایه‌ها به بخش صنعت و معدن هستیم کما اینکه شاهد راه‌اندازی بیش از 8 هزار طرح صنعتی کوچک و متوسط در 22 ماه گذشته بوده‌ایم.

نعمت‌زاده بیان داشت: در بزرگداشت روز صنعت و معدن باید نکاتی را مورد توجه قرار داد یعنی روش‌ها و رویه‌های خود را نسبت به گذشته تغییر دهیم از جمله سرمایه‌گذاری صنعتی که صرفاً باید روند صادراتی داشته باشد و  قبول اینکه دوره جایگزینی برای واردات گذشته است.

وی افزود: باید به نوسازی تجهیزات و نرم‌افزارهای صنایع موجود به دانش و فناوری‌های نوین و تاکید بر افزایش بهره‌وری کل از طریق ارتقای توان مدیریت، بازاریابی و افزایش و ایجاد شهرک و قطب‌های طراحی مهندسی، صنعتی را مدنظر قرار داد.

نعمت زاده تصریح کرد: همچنین تاکید بر تبدیل واحدهای تولیدی موجود و ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ مقیاس با ظرفیت رقابت‌پذیری جهانی و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه در داخل و چه در خارج از کشوررا باید مدنظر قرار داده و تاکید بر برندسازی و اعتباردهی با ارائه تولیدات ارزان‌تر و همراه با خدمات فروش مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز