خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا :

نباید پس از برداشتن تحریم ها درهای کشور به روی اجناس خارجی باز شود

پس از برداشتن تحریم ها درهای کشور به روی اجناس خارجی باز می‌شود و باید فکری به حال تولیدات داخل کرد.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات صنایع و تولید کشور ، اظهار داشت: بیش از 70 درصد مشکلات داخلی است و ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

وی افزود: ریشه اکثر مشکلات را باید در داخل کشور جستجو کرد اما مسئولین اجرایی کشور تاکنون نتوانسته اند برنامه‌ای برای این 70 درصد ارائه دهند!

وی ادامه داد: هرچند نابسامانی‌هایی پس از تحریم به وجود آمده است اما در صورت برداشتن تحریم‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های جدید میزان نقدینگی در کشور افزایش می یابد و با تورم وحشتناکی روبرو خواهیم شد.

بیاتیان تصریح کرد: نباید درهای کشور به روی اجناس خارجی باز شود بلکه باید فکری به حال تولیدات داخل کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه شاهد بودیم آن است که در طول 2 سال گذشته تمامی تلاش دولت معطوف به مذاکرات هسته‌ای بوده این در حالی است که این مذاکرات ارتباطی با زمان فعلی ندارد و از قبل بوده است و ربط دادن همه مشکلات کشور به تحریم‌ها درست نیست.

وی افزود: قرار بود دولت عملکرد خود را صد روزه بیان کند اما کلیه گزارشی که ارائه شد مربوط به مذاکرات بود!  وعملاً ما شاهد تغییر چندانی در سایر بخش‌ها نبودیم و این موضوع برای هیچ کس قابل قبول نیست.

وی گفت: موضوع مشکل نقدینگی هم در کشور بسیار روشن است و همه می‌دانیم که وضعیت اقتصادی خوب نیست اما در شرایط فعلی ضمن کنترل بازار باید برنامه‌ای برای خروج از رکود نیز داشته باشیم.

کد خبر : ۲۸۶۶۹۰