خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته ترانزیت راه‌آهن اعلام کرد‌:

آمادگی راه‌آهن برای توسعه ترانزیت بارهای ازبکستان

رئیس کمیته ترانزیت راه‌آهن در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، با وزیر اقتصاد سرمایه‌گذاری خارجی ازبکستان دیدار و آمادگی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش حمل و نقل ریلی و توسعه ترانزیت بارهای ازبکستان اعلام کرد.

‌به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران‌ ‌رئیس کمیته ترانزیت راه‌آهن درخصوص دیدار با «غنی اوف» وزیر اقتصاد و سرمایه‌گذاری خارجی ازبکستان بیان کرد: دراین جلسه در مورد راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی مسیر ایران جهت انتقال بارهای ازبکستان از جمله ترانزیت پنبه و کود شیمیایی تبادل نظر شد.

غراوی افزود: همچنین در این مذاکرات جهت توسعه و افزایش حمل و نقل ترانزیت پنبه به میزان 400 هزار تن و انواع کود به میزان 300 هزار تن در سال جاری توافق و طرفین در مورد افزایش ترانزیت کود تا سقف یک میلیون تن در سال‌های پیش رو تاکید کردند.

عضو هیئت مدیره ‌راه‌‌‌آهن گفت: در نتیجه این مذاکرات اقدامات عملی از سوی راه‌آهن ازبکستان درحال انجام است به گونه‌ای که در روزهای اخیر شاهد افزایش حمل کود در حجم بالایی به ایران هستیم و از ابتدای سال تا به امروز در حدود 60 هزار تن کود به بندرعباس ترانزیت شده است.

بنابراین گزارش غراوی که به همراه هیئت ایرانی در معیت وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ عازم ازبکستان شده بود در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان ‌علاوه بر انجام نشست جداگانه با «غنی اوف« وزیر اقتصاد و سرمایه‌گذاری خارجی ازبکستان در جلسه مشترک با شرکت‌های بخش خصوصی ریلی - جاده‌ای و بازرگانان حضور یافته و به سوالات و مشکلات بخش خصوصی در ارتباط با راه‌آهن و امور ریلی پاسخ داد.

کد خبر : ۲۸۶۱۵۱