خبرگزاری کار ایران

توسعه ترانزیت حمل ونقل ریلی بین ایران و ازبکستان مورد بررسی قرارگرفت

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۰۵۷

رییس کمیته ترانزیت راه آهن در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، در دیدار با وزیر اقتصاد سرمایه گذاری خارجی ازبکستان از آمادگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه حمل و نقل ریلی بین دو کشور به خصوص در زمینه ترانزیت خبرداد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد غراوی با اشاره به دیدار خود با غنی اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبکستان، گفت: در این جلسه در مورد راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی مسیر ایران جهت انتقال بارهای ازبکستان از جمله ترانزیت پنبه و کود شیمیایی تبادل نظر شد.

وی افزود: در این مذاکرات جهت توسعه و افزایش حمل و نقل ترانزیت پنبه به میزان 400 هزار تن و انواع کود به میزان 300 هزا ر تن در سال جاری توافق و طرفین در مورد افزایش ترانزیت کود تا سقف یک میلیون تن در سالهای پیش رو تاکید کردند.

عضو هیات مدیره راه آهن و رئیس کمیته ترانزیت، افزود: در نتیجه این مذاکرات اقدامات عملی از سوی راه آهن ازبکستان درحال انجام است به گونه ای که در روزهای اخیر شاهد افزایش حمل کود در حجم بالایی به ایران هستیم و از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود 60 هزار تن کود به بندرعباس ترانزیت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز