خبرگزاری کار ایران

مجوز سرمایه گذاری خارجی در آزادراه تبریز- بازرگان صادر شد

مجوز سرمایه گذاری یک شرکت ترکیه ای به ارزش تقریبی 1.3 میلیارد دلار در پروژه آزادراه تبریز - مرند - بازرگان از سوی اداره امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی صادر شد.

به گزارش ایلنا، در اجرای ماده شش قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی به شرکت Bergiz insaat (برقیز انشاعات) ترکیه اجازه داده شد با رعایت کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران ازطریق انعقاد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی کشورمان آزادراه تبریز - مرند - بازرگان را احداث کند.

برای اجرای این پروژه شرکت سرمایه گذار خارجی یک میلیارد و 249 میلیون و 734 هزار دلار به صورت نقد و غیرنقد به کشور وارد کرده و انتقالات ارزی مربوط به سرمایه گذاری و سایر الزامات مورد نیاز مربوط به نحوه اجرای طرح، ایفای تعهدات قراردادی سرمایه گذاری و شرایط واگذاری برای درج در مجوز سرمایه گذاری خارجی پس از ارائه قرارداد منعقده فیمابین سرمایه گذار و وزارت راه و شهرسازی به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی خواهد رسید.

بر همین اساس، سرمایه گذار خارجی نیز مکلف است از تاریخ ابلاغ مجوز سرمایه گذاری طی مدت شش ماه ضمن انعقاد قرارداد قطعی با وزارت راه و شهرسازی و ارائه آن به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، بخشی از سرمایه مصوب را که حاکی از عزم سرمایه گذار به اجرای طرح باشد، به کشور وارد و با ارائه مستندات مربوط در سازمان سرمایه گذاری ثبت کند.

طرح احداث آزادراه تبریز - مرند- بازرگان به طول 253 کیلومتر با همکاری سرمایه گذار خارجی با وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر اخیر دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی به دستور رییس جمهوری آغاز شد.

برای اجرای این طرح شرکت ترکیه ای 65 درصد پروژه را اجرا می کند و 35 درصد کار احداث این پروژه برعهده دولت است.

برآورد هزینه اولیه این طرح 58 هزار میلیارد ریال است که در چهار مرحله و از تبریز به صوفیان، از صوفیان به مرند و سپس به بازرگان اجرا می شود.

زمان بندی اجرای این طرح مهم ملی پنج سال اعلام شده است.

کد خبر : ۲۸۶۱۴۸