خبرگزاری کار ایران

سیف‌:

تک نرخی کردن ارز برای دولت قطعی است

شواهد و قراین و بررسی های کارشناسی نشان می دهد که امکان حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز وجود دارد و این سیاست در موقع مقتضی عملی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی تک نرخی شدن ارز از برنامه های این نهاد اعلام کرد و گفت :

به گزارش ایلنا، ولی الله سیف افزود: بانک مرکزی خود را برای تک نرخی کردن ارز پس از گذار از تحریم ها آماده کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی از برنامه های ما با به نتیجه رسیدن تفاهم مقوله یکسان سازی نرخ ارز است که برنامه های آن نیز آماده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت : تک نرخی کردن ارز برای دولت قطعی است اما اجرای آن بستگی به شرایط بین المللی دارد و این اقدام در حالی انجام خواهد شد که نقل و انتقالات ارزی به سهولت انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی پیش از این هم گفته است : برای حضور گسترده تر شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی و نیز حضور شرکت های خارجی در ایران، برخورداری از یک نظام پولی و مالی قوی یک ضرورت جدی است و بانک مرکزی و مجموعه اقتصادی دولت به این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی درباره نوسان نرخ ارز خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر دامنه نوسان نرخ ارز حدود 60 درصد کاهش یافته است.

سیف افزود : در یک دوره مالی یک ساله هم ، نرخ برابری دلار در مقابل ریال تنها 3 درصد افزایش داشته و این در شرایطی است که دسترسی ما به منابع ارزی به علت وجود تحریم های ظالمانه محدود بوده است.

سیف از اراده بانک مرکزی برای تک نرخی کردن نرخ ارز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شواهد و قراین و بررسی های کارشناسی نشان می دهد که امکان حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز وجود دارد و این سیاست در موقع مقتضی عملی خواهد شد.

وی گفت : این اقدام بسیار مهم و ضروری است و البته پیش نیاز آن برقراری ارتباطات بانکی بین المللی کافی و امکان مانور بانک مرکزی نسبت به جابجایی منابع ارزی خواهد بود.

کد خبر : ۲۸۴۶۴۰