خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد خبر داد:

همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی توسعه می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۵۱۸

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و ابراهیم پاتل وزیر اقتصاد و خزانه داری آفریقای جنوبی، طی دیداری بر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفری یک روزه به ژوهانسبورگ با همتای آفریقای جنوبی خود دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که با هدف توسعه همکاری های دو جانبه و بنابه دعوت از طرف آفریقایی صورت گرفته، طرفین بر عزم جدی خود برای توسعه روابط تأکید کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان طی سخنانی در این دیدار گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای بسط و گسترش روابط اقتصادی خود با کشورهای آفریقایی و به خصوص آفریقای جنوبی نگاه ویژه ای دارد.

طیب نیا بر لازم الاجرایی شدن موافقتنامه های پایه ای اقتصادی سه گانه شامل تشویق و حمایت از سرمایه گذاری و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و همکاری های گمرکی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هر دو کشور از اعضای غیرمتعهدها هستند، اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی در چارچوب روابط جنوب- جنوب تداوم و گسترش یابد.

براساس این گزارش، ابراهیم پاتل وزیر اقتصاد آفریقای جنوبی نیز در سخنانی با تشکر از طیب نیا برای حضور در آن کشور بر ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و افزود: توسعه روابط با تهران برای، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و امیدواریم این دیدار در تسریع فرآیند همکاری های مشترک تأثیر بسزایی داشته باشد.

طرفین در این دیدار که در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد، همچنین بر توسعه همکاری های اقتصادی و اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف تاکید کردند.

گفتنی است، طیب نیا که برای شرکت در چهلمین اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی به موزامبیک سفر کرده بود، پس از پایان این اجلاس، جهت دیدار و گفت و گو با مقامات این کشور، وارد آفریقای جنوبی شد.

شایان ذکر است، طبق آمار موجود، در سال 2014 حجم مبادلات ایران و آفریقای جنوبی 51 میلیون دلار بوده که 22 میلیون دلار صادرات ایران به آفریقای جنوبی و 29 میلیون دلار واردات از آن کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز