خبرگزاری کار ایران

سامانه هشدار انحراف از مسیر (LDW) در اتوبوس‌های عقاب - اسکانیا

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۱۰

سامانه هشدار انحراف از مسیر (LDW)، سیستم کمکی و مفیدی است که اگر خودرو در شُرف عبور از روی علائم جاده باشد، به راننده هشدار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، این سامانه که به زودی در اتوبوسهای عقاب اسکانیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به طور خودکار علائم مسیر را شناسایی و وقتی خودرو به این علائم خیلی نزدیک شود، راننده را مطلع میکند.

این سامانه با ایجاد لرزش در کفی صندلی به راننده اخطار میدهد و در سرعت بیشتر از 60 کیلومتر در ساعت فعال میشود. راننده، با توجه به این که خودرو از کدام جهت در شُرف عبور از روی علائم مسیر باشد، لرزش مشخصی را در سمت چپ یا راست کفی صندلی احساس میکند. وقتی سرعت به کمتر از 55 کیلومتر در ساعت کاهش یابد، این سامانه غیرفعال میشود.

سامانه هشدار انحراف از مسیر متشکل از دوربینی است که دائماً وضعیت خودرو را بین علائم مسیر بررسی میکند. این دوربین در قسمت وسط بالای داشبورد قرار میگیرد. این سامانه به سنسوری متصل است که حرکت فرمان را شناسایی میکند ولی هنگام رانندگی فعالانه به راننده هشدار نمیدهد؛ همچنین زمانی که از چراغ راهنما استفاده میشود، غیرفعال است. این ویژگی، ارسال هشدارهای غیرضروری مثلاً هنگام تغییر مسیر را کاهش میدهد.

راننده میتواند با استفاده از یک کلید، این سامانه را به طور موقت قطع کند. دفعه بعد که موتور روشن میشود، سامانه دوباره به صورت خودکار فعال میگردد.

یکی از پیششرطها برای عملکرد سامانه هشدار انحراف از مسیر این است که صندلی راننده به لرزشگرهایی در کفی صندلی مجهز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز