خبرگزاری کار ایران

در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۴۴ هکتار؛

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان آغاز شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، در زمینی به مساحت یک هزار و 500 هکتار در نظر گرفته شده است که از این مقدار، یک هزار و 344 هکتار آن به منظور تشویق سرمایه‌گذار به تملک شرکت ایمیدرو درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مهدی کرباسیان، در مراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان افزود:200 هکتار از این مجموعه امسال عملیاتی و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سازمان ایمیدرو بیان کرد: امسال حدود 30 میلیارد ریال برای آماده‌سازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان نیاز است.

کرباسیان، با بیان اینکه برخی زیر ساخت‌ها مانند آب و برق به صورت موقت اکنون در منطقه ویژه اقتصادی کاشان تأمین شده است، اظهارکرد: اینکه چه نوع صنایعی در این منطقه مستقر شود، ظرف چند ماه آینده مشخص می‌شود.

وی، ابراز امیدواری کرد: با توجه به نزدیکی راه آهن و امکانات ترانزیتی کالا، سرمایه گذاران ظرف یک یا دو سال آینده واحدهای صنعتی تولیدی را در این منطقه مستقر و فعالیت خود را آغاز کنند.

وی تأکید کرد: ظرفیت لازم برای استقرار واحدهای صنعتی تولیدی متوسط و کوچک در منطقه ویژه اقتصادی کاشان فراهم است و با توجه به همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و تعامل مسئولان محلی با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلی وجود ندارد.

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در سال 89 به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده است.

این طرح امروز، با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

فاصله 130 کیلومتری این منطقه تا تهران، واقع شدن صنایع مهم کشور در نزدیکی این منطقه، مجاورت شهرهای بزرگ، اتصال به بزرگراه‌های اصلی کشور، دسترسی به راه‌آهن سراسری، وجود انرژی، نیروی انسانی و نزدیکی به مراکز سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در 30 کیلومتری کاشان در حوالی شهر مشکات در بزرگراه کاشان - قم - تهران واقع شده است.

 

کد خبر : ۲۸۳۰۸۲