خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران در گفتگو با ایلنا:

قیمت تمام شده گوشت وارداتی پایین است

متاسفانه واردات گوشت قرمز از کشورهایی صورت می گیرد که قیمت تمام شده محصولاتشان پایین تر از قیمت گوشت داخلی است و به همین خاطر تولید داخل توان رقابت با این محصول را ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران، گفت: در رابطه با تامین گوشت قرمز مورد نیاز مصرف‌کنندگان در ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد.

سعید سلطانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، تولید سالانه گوشت در کشور را 900 هزار تن اعلام کرد که 90 درصد از نیاز بازار داخل را برطرف می کند.

وی در خصوص وضعیت قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان، گفت: در اغلب کشورها در ماه های پرمصرف قیمت گوشت همراه با دیگر مواد غذایی دچار کاهش قیمت می شود؛ اما متاسفانه در کشور ما این قضیه بالعکس است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران قیمت لاشه گوساله و گوسفند در دامداری ها را کیلویی 20 هزار تومان اعلام کردو افزود: فاصله قیمتی بین لاشه گوسفند و گوساله از دامداری ها تا مراکز عرضه و فروش وجود دارد که مناسب نیست.

سلطانی تاکید کرد: این فاصله قیمتی منطقی نیست چرا که گوشت در مراکز عرضه به قیمت کیلویی 30 هزارتومان عرضه می شود که با 20 هزار تومان فاصله زیادی دارد.

وی همچنین در خصوص واردات گوشت قرمز به کشور اظهار کرد: متاسفانه واردات از کشورهایی صورت می گیرد که قیمت تمام شده محصولاتشان پایین تر از قیمت گوشت داخلی است و به همین خاطر تولید داخل توان رقابت با این محصول را ندارد.

کد خبر : ۲۸۲۸۸۲