خبرگزاری کار ایران

در تهران اعلام شد؛

آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه توسعه بنگاههای کوچک و متوسط صنعتی با ایران

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۸۳۶

نایب رئیس اتاق بازرگانی اتریش در دیدار با مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کشور برای همکاری در زمینه توسعه بنگاههای کوچک و متوسط صنعتی با ایران آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریچارد شنز در دیدار با علی محمد گودرزی در تهران اظهار داشت: دانشگاههای اتریش برای همکاری بیشتر با بخش علمی ایران آمادگی دارند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اتریش تصریح کرد: کشور متبوعش در صدد سرعت بخشیدن به روابط اقتصادی خود با ایران است.

براساس این گزارش، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور شد و از توسعه روابط اقتصادی میان تهران و وین استقبال کرد.

گودرزی انتشار برنامه های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دهم تیرماه امسال به عنوان روز ملی صنعت و معدن خبر داد و گفت: براساس این برنامه راهبردی موارد مهمی از جمله شاخص های صنعتی، صادرات غیرنفتی، ساخت کالای داخلی برای مصرف، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی تعیین شده است.

وی سابقه همکاریهای آموزشی میان دو کشور را یادآور شد و گفت: همکاری در حوزه آموزش فنی، صنایع و مدیریت پروژه می تواند بین دو کشور انجام شود.

برپایه این گزارش، کیومرث فروتنی مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت برخی از فعالیت شرکت های ایرانی در اتریش را ذکر کرد و گفت: زمینه برای افزایش حجم همکاریهای اقتصادی دو کشور فراهم است.

فروتنی اهمیت توسعه همکاری ها در زمینه انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری مشترک و مستقیم میان دو کشور برای استمرار مذاکرات دو جانبه را مورد تأکید قرار داد و پیشنهاد کرد، برای تبادل همکاریها به صورت جامع از هر طرف نمایندگانی تعیین شوند.

هیات بازرگانی اتریش در پایان این نشست با همتایان ایرانی خود پیرامون چگونگی توسعه مبادلات دوطرف به بحث و بررسی پرداختند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز