خبرگزاری کار ایران

وزیر جهادکشاورزی:

کمیته مشترک کشاورزی ایران و ایتالیا تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۰۸

وزیر جهادکشاورزی از تشکیل کمیته مشترک کشاورزی ایران و ایتالیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این امر مورد توافق دو کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در سفر به ایتالیا و دیدار با نانچویا دی گیرولا وزیر کشاورزی این کشور، افزود: هم اکنون زمینه های همکاری دو کشور در بخش های مختلف کشاورزی از جمله حوزه های تحقیقات، تبادل ژرم پلاسم، نهال و بذر، ماشین آلات کشاورزی، شیلات، بهداشت دامی و گیاهی فراهم است.

وزیر جهادکشاورزی، همچنین آمادگی ایران برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به ایتالیا را اعلام کرد.

حجتی پیشنهاد داد: هر یک از طرفین نماینده تام الاختیار خود را برای حصول اطمینان از حسن اجرای توافقات صورت گرفته، تعیین کنند.

وی از همتای ایتالیایی خود برای سفر به ایران دعوت کرد و وزیر کشاورزی ایتالیا ضمن پذیرش این دعوت، اظهار امیدواری کرد در زودترین زمان ممکن برای بازدید از بخش های کشاورزی به ایران سفر کند.

در این ملاقات وزیر کشاورزی ایتالیا ابراز امیدواری کرد: این دیدار آغاز فصل جدیدی در روابط کشاورزی دو کشور باشد.

دی گیرولا گفت: با تحولات مثبت صورت گرفته در مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، انتظار می رود موانع گسترش همکاری های دو جانبه برطرف شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز