خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با ایلنا:

افزایش قیمت سوخت هواپیما فعلا تاثیری در نرخ بلیت نمی گذارد/ به دنبال آزادسازی قیمت ها هستیم نه افزایش درصدی

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۰۳

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره تاثیر افزایش 20 درصدی نرخ سوخت هواپیما،‌ گفت: فعلا این افزایش نرخ سوخت تاثیری در نرخ بلیت نخواهد گذاشت اما این افزایش نرخ 100 تومانی در هر لیتر قطعا هزینه شرکت های هواپیمایی را افزایش می دهد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ایرلاین ها به دنبال افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستند،‌ گفت:‌ طبق قانون برنامه پنجم توسعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باید از سال 92 اعمال می شد و این تکلیف قانونی دولت است.

وی افزود:‌ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سال گذشته به تصویب شورای عالی هواپیمایی رسید و تا پایان سال جاری هم این تکلیف دولت است که این قانون را به اجرا برساند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه ایرلاین ها تجربه استفاده سوخت 700 تومانی را هم داشتند،‌ گفت: تا سال گذشته نرخ سوخت هواپیما در هر لیتر برای ایرلاین ها 700 تومان بود که پس از انجام اصلاحاتی به 500 تومان رسید اما قطعا این افزایش 20 درصدی افزایش هزینه های ایرلاین ها را به دنبال خواهد داشت که ایرلاین ها هم در این مقطع به دنیال افزایش چند درصدی قیمت بلیت نیستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز