خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی گزارش داد؛

جزئیات معاملات گران ترین و ارزان ترین مسکن در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۹۰۶

بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در تهران معادل 76.6 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 20.7 میلیون ریال به منطقه 18تعلق داشته است.

به گزارش ایلنا، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال 1394 را منتشر کرد.

در فروردین ماه سال 1394، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 37.4 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش نشان می دهد.

برهمین اساس، در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 4915 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل با 31.9 درصد کاهش مواجه بوده است.

در ماه مورد بررسی، از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 76.6 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 20.7 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشت.

در فروردین ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 4.9 هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 31.9 درصد کاهش را نشان می دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا 5 سال با سهم 54.6 درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مزبور در مقایسه با فروردین 93 معادل 2 واحد درصد کاهش یافته است.

در فروردین ماه سال 94، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 37.4 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 7.8 درصد کاهش و 3.9 درصد افزایش نشان می دهد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه دو معادل 8.4 درصد و بیشترین کاهش قیمت به منطقه 22 معادل 7.6 درصد تعلق دارد.

این گزارش بانک مرکزی تحت عنوان «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال 1394» توسط اداره بررسی های اقتصادی این بانک تهیه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز