خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

سود حاصل از قاچاق سوخت و ارز در سال 92، شصت هزار میلیارد تومان بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۷۷۳

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت: سود حاصل از ورود و خروج قاچاق سوخت و ارز در سال 92شصت هزار میلیارد تومان در کشور بود، که منشا تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و افتصادی و اضافه شدن بر افراد بیکار در جامعه است .

به گزارش ایلنا و به نقل از اقتصاد پنهان، این مطلب را «حبیب الله حقیقی» در جلسه برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد، و افزود: بر اساس ارزیابی های انجام گرفته سود حاصل از قاچاق فرآورده های نفتی به دو کشور همسایه استان سیستان و بلوچستان یک هزارو 200 میلیارد تومان در روز است که این امر باعث از بین رفتن سرمایه های ملی می شود.

به گفته وی، روزانه بیش از 5 میلبون لیتر سوخت غیر محاز توسط سودجویان اقتصادی از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه قاچاق می شود .

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز با تاکید بر ساماندهی فعالیت های تجاری و اقتصادی قانونمند از طریق بازارچه های مرزی گفت: سال گذشته کارت سوخت بیش از یک میلیون و سیصد هزار خودرو که هیچ فعالیتی نداشته اند در کشور باطل شده است.

حقیقی بر لزوم هماهنگی بین تمامی دستگاه های مسول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: در رویکرد جدید ستاد برخورد با علت قاچاق را جایگزین برخورد با معلول شده و این روش را در دستور کار قرار داده ایم تا در مرحله نخست کنترل و سپس به سمت کاهش حجم قاچاق پیش رویم.

استاندار سیستان و بلوچستان هم از مرز طولانی و مشترک استان بعنوان یک فرصت برای انتقال و تامین معیشت مرزنشینانان با استفاده از مجوزهای قانونی در حوزه واردات دام، فروش سوخت و تجارن مرزی نام برد .

هاشمی قاچاق سوخت و کالا را یک افت در اشتغال و توسعه و از بین بردن فرصت های مرزی خواند و خواستار تکیه بر توان تولیدات داخلی با رویکرد اقتصاد مقاومتی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز