خبرگزاری کار ایران

بهای نفت برنت شش سنت کاهش یافت

قرار است در نشست اعضای اوپک در وین درباره سطح تولید این سازمان گفتگو شود که در حال حاضر به ۳۰ میلیون بشکه در روز می‌رسید.

به گزارش ایلنا، بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژوئن ۱۵ سنت کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۷۳ سنت رسید و هر بشکه نفت برنت نیز برای تحویل در ماه ژوئن با شش سنت کاهش ۶۶ دلار و ۶۴ سنت معامله شد.

نیکلاس تئو تحلیلگر مسائل اقتصادی در سنگاپور می‌گوید در پی آنکه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد کاهش تولید نفت شیل آمریکا با تولید بیشتر در جای دیگر جبران خواهد شد بهای نفت تحت تاثیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای نفت در حدفاصل ماه‌های ژوئن تا ژانویه به دنبال خودداری سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، از کاهش تولید بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت.

این اقدام اوپک که حدود ۳۰ درصد نفت خام جهان را تامین می‌کند با هدف تلاش برای کنار زدن تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا از بازار نفت صورت گرفت.

آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد ذخایر نفت تولید کنندگان اصلی اوپک همچون عربستان سعودی، کویت و امارات عربی متحده تقریبا به بالا‌ترین میزان در سه دهه گذشته رسیده است.

قرار است در نشست اعضای اوپک در وین درباره سطح تولید این سازمان گفتگو شود که در حال حاضر به ۳۰ میلیون بشکه در روز می‌رسید.

این نشست پنجم ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۷۲۸۷