خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق بین المللی پول؛

کاهش قیمت نفت به نفع اقتصاد جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۴۸

با توجه به کاهش ۳۰ درصدی قیمت نفت و رسیدن آن به بشکه ای ۷۰ دلار برآورد ما این است که این امر سبب می شود که اقتصاد کشورهای وارد کننده نفت تا میزان ۸ درصد رشد داشته باشد. اما این مورد در خصوص کشورهای صادر کننده نفت برعکس عمل خواهد کرد.

رئیس صندوق بین المللی پول، کریستین لاگارد گفت که قیمت پایین نفت سبب می شود که اقتصاد جهانی پر رونق تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از رویترز، شب گذشته لاگارد با حضور در یک میزگرد اقتصادی در واشنگتن گفت درست است که پایین بودن قیمت نفت سبب می شود که به هر حال بازندگان و برندگانی وجود داشته باشد اما باید این را در نظر بگیریم که نفت ارزان خبر خوبی برای اقتصاد جهان است.

رئیس صندوق بین المللی پول گفت: با توجه به کاهش ۳۰ درصدی قیمت نفت و رسیدن آن به بشکه ای ۷۰ دلار برآورد ما این است که این امر سبب می شود که اقتصاد کشورهای وارد کننده نفت تا میزان ۸ درصد رشد داشته باشد. اما این مورد در خصوص کشورهای صادر کننده نفت برعکس عمل خواهد کرد.

آخرین امیدها برای افزایش قیمت نفت هفته گذشته بعد از اجلاس اوپک بر باد رفت. کشورهای صادر کننده نفت که برای تصمیم گیری در خصوص کاهش قیمت نفت در وین جلسه گذاشته بودند بر ثابت ماندن میزان تولید فعلی خود توافق کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز