خبرگزاری کار ایران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با ایلنا:‌

واگذاری زمین و وام خرید مسکن به متقاضیان مهاجرت معکوس به روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مشوق‌های بنیاد مسکن به متقاضیان مهاجرت معکوس گفت:‌ متقاضیان مهاجرت از شهر به روستا می توانند از مشوق های دولتی بهره‌مند شوند.

محمدرضا شاملو، در گفت وگو با ایلنا درباره جزییات مشوق های در نظر گرفته شده اظهار کرد:‌ به کسانی که قصد مهاجرت به روستا را داشته باشند خارج از نوبت، زمین واگذار می شود و همچنین می‌توانند از تسهیلات 15 میلیون تومانی خرید مسکن در روستا استفاده کنند.   

وی درخصوص متراژ زمین های قابل واگذاری گفت:‌ متراژ زمین واگذاری به مهاجران به حد نصاب تفکیک طرح های هادی در روستاهای مورد نظر  بستگی دارد.  

شاملو ادامه داد:‌ ارائه زمین و وام مسکن از مشوق های بنیاد مسکن است اما قاعدتا دستگاه های دیگر هم در زمینه فعالیت های اقتصادی و کسب و کار برنامه هایی برای متقاضیان دارند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در پاسخ به این سوال که آیا این مشوق ها و شرایط آنها تنها شامل کارکنان و استخدام های دولتی می شود،‌ یا خیر ؟ تاکید کرد:‌ فرقی نمی کند که مهاجران معکوس در چه رشته ای و کجا مشغول به کار باشند.  فرمانداری و بخشداری محل مهاجرت افراد را تایید می کنند و پس از آن  مدارکی مبنی بر تایید سکونت افراد در روستا به شورا و دهیاری‌ها ارسال می شود و پس از تایید این نهادها،‌روال قانونی طی و مشوق ها ارائه می شود.         

کد خبر : ۲۷۴۵۷۶