خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

قشم ظرفیت بالای تبدیل شدن به قطب مهم انرژی کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۸۷

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت های بالقوه این جزیره برای تبدیل شدن به قطب مهم حوزه انرژی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مؤمنی در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه هرمزگان با وی، گفت: با توجه به ظرفیت فراوان نفت و گاز در جزیره قشم، می‌توان با ایجاد فضای بانکرینگ و انتقال سوخت به کشتی های عبوری در خلیج‌فارس، درآمد سرشاری کسب کرد.

وی ادامه داد: در کنار فضای بانکرینگ سوخت، باید پکیجی از خدمات جانبی شامل فضای هتلینگ، رستوران، آب، تعمیرات و دیگر موارد مورد نیاز را با هدف بالا بردن سطح درآمدها ایجاد کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ذخیره سازی سوخت و انتقال آن به کشتی های عبوری هم‌اکنون در سه نقطه جهان شامل روتردام هلند، سنگاپور و فجیره جریان دارد و جزیره قشم به دلیل قرار داشتن در کریدور شمال – جنوب و کاهش مسافت 300 مایلی نسبت به فجیره می تواند جایگاه مناسبی برای سوخت گیری کشتی های عبوری در آب های خلیج‌فارس باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه ها با تربیت نیروهای توانمند و مورد نیاز بازار کار می توانند نقش مهمی در موفقیت های این منطقه از طریق آموزش و پژوهش داشته باشند.

مومنی با اشاره به شرایط جهانی و موقعیت ایران در محاسبات بین المللی گفت: امروز باید تنها براساس طرح جامع و برنامه های مدون به دور از گزینه های آزمون و خطا به فکر ساختن ایران، باشیم.

وی گفت: با تصویب مطالبات خودمان در  شورای عالی مناطق آزاد کشور باید از طریق سیاست واحد و مشخص با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز بخش خصوصی، فعالان این حوزه را برای سرمایه گذرای در بخش های مهم و کلان اقتصادی قشم، جذب کنیم.

مدیریت زمان و هزینه، نقش حاکمیتی سازمان منطقه آزاد در برنامه جذب سرمایه گذاران، توجه به نقش جوامع محلی و در نهایت توسعه پایدار در قشم از دیگر موضوعاتی بود که مومنی درباره آن صحبت کرد.

وی گفت: با شناسایی آسیب های اجتماعی و ساماندهی فعالیت ها براساس طرح جامع باید نگاه مثبتی به توسعه پایدار در نقاط مختلف جزیره قشم داشته باشیم تا همه مردم این جزیره از فرآیند فعالیت های کلان بخش خصوصی در این منطقه، برخوردار شوند.

اعضای هیات رئیسه دانشگاه هرمزگان نیز در این نشست با حمایت از طرح های سازمان منطقه آزاد قشم، آمادگی خود را در زمینه آموزش برای توانمند سازی نیروهای مورد نیاز بازار کار، ارائه خدمات تخصصی از طریق اتاق فکر مشترک و امور پژوهشی در حوزه های زیست محیطی، مردم شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و دیگر نیازهای مهم این منطقه، اعلام کردند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز