خبرگزاری کار ایران

معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران :

عرضه اولیه در صورت کشش بازار اتفاق می افتد

برگزاری جلسه معارفه و انعکاس اطلاعات شرکت ها در سامانه کدال به منزله مشخص بودن زمان عرضه نیست.

معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران، تصریح کرد:برگزاری جلسه معارفه و انعکاس اطلاعات شرکت ها در سامانه کدال، به معنای عرضه  یا مشخص بودن زمان آن نیست.  

به گزارش ایلنا، امیرحمزه مالمیر افزود: برای اینکه شرکت ها به مرحله عرضه برسند و سهام آنها  در بازار سرمایه عرضه شود، باید مقدماتی را فراهم کنیم که از جمله این مقدمات می توان به مقدمات پذیرش ، درج نام شرکت  و متعاقب آن ارائه اطلاعات مطابق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات که یکی از فاکتورهای اصلی است،  اشاره کرد.

وی ادامه داد: لازم است شرکت ها  اطلاعات خود را مطابق همین دستورالعمل به سازمان بورس ارائه کنند و نقص اطلاعات نداشته باشند.

معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران همچنین گفت: یکی دیگر از مواردی که شرکت ها باید انجام دهند، جلسه معارفه است؛ منتهی بعد از اینکه همه این موارد تکمیل شد، ما تازه در خصوص زمان عرضه تصمیم می گیریم.  کما اینکه سیمان خوزستان سال گذشته در  آبان یا آذر جلسه معارفه برگزار کرده بود ، ولی عرضه سهام این شرکت اخیرا اتفاق افتاد. لذا برگزاری جلسه معارفه و انعکاس اطلاعات شرکت ها در سامانه کدال به منزله  مشخص بودن زمان عرضه نیست.

مالمیر همچنین بر لزوم رعایت برخی نکات دیگر برای عرضه های اولیه اشاره و تاکید کرد: ما  مقدمات را فراهم می کنیم ، اما عرضه، تنها در صورت مناسب بودن شرایط و کشش بازار اتفاق خواهد افتاد. لذا،  فعلا از شرکت هایی که پرونده آنها تقریبا تکمیل است و خیلی کار خاصی از حیث  این مقدمات  ندارند خواسته شده که  امور مربوط به عرضه خود را پی گیری کنند .

به گفته معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران، از یکی دو شرکت هم خواسته شده که  هفته آینده جلسه معارفه خود را برگزار کنند تا اگر احیانا شرایط بازار مناسب بود و خواستیم عرضه ای انجام دهیم، مشکلی از این بابت نباشد.

کد خبر : ۲۶۵۰۸۸